دنیا خودرو؛ رونمایی از آخرین مدل بنزینی بنز کلاس E

به گزارش مجله بیزبینگ، این هفته در دنیا خودرو: فن آوری های تازه در نسل نو بنز کلاس E، شاسی بلندهای نو تویوتا برای بازار چین، مدل نو الکتریکی کوپرا و یک رقیبت تازه چینی برای تسلا

دنیا خودرو؛ رونمایی از آخرین مدل بنزینی بنز کلاس E

نسل نو بنز کلاس E

مرسدس-بنز نسل نوی از کلاس E رونمایی کرد که آخرین مدل این کلاس است که با موتور درون سوز ساخته می گردد. بنز می گوید دیگر مدل نوی بر روی پلتفرم بنزینی و دیزل عرضه نخواهد نمود و نسل بعدی کلاس E الکتریکی خواهد بود.

دو شکل مختلف برای جلوپنجره بنز کلاس E طراحی شده است

ظاهر نسل ششم کلاس E فرق بنیادی با نسل قبل ندارد و تفاوت در فن آوری های نوی است که به ماشین اضافه شده است. با اینکه جلوپنجره نو کلاس E شبیه به مدل های الکتریکی بنز است، اما طراحان بنز کوشش نموده اند تا ماشین شبیه سدان الکتریکی EQE نباشد.

بنز در نسل نو کلاس E بیشتر فن آوری های لوکس ترین مدلش ، کلاس S، را ارائه نموده است. از جمله فن آوری خودرانی که در پارکینگ های طبقاتی پس از پیاده شدن سرنشینان ماشین را پارک می نماید. ماشین مانند کلاس S سه نمایشگر دارد که یکی از آنها روبروی سرنشین کنار راننده است.

بنز کلاس E سه نمایشگر روی داشبورد دارد

بنز کلاس E، با دوربین روی داشبورد می توان تماس تصویری گرفت

امکان نمایش فیلم و بازی های ویدیویی به این نمایشگرها اضافه شده و سرنشینان می توانند به وسیله دوربین روی داشبورد تماس تصویری بگیرند. ماشین با دوربین های داخل اتاق راننده را مرتب رصد می نماید و اگر علائم خستگی نشان دهد به او هشدار می دهد.

همه مدل های کلاس E هیبرید یا هیبرید-الکتریکی هستند. قوی ترین مدل هیبرید-الکتریکی 381 اسب بخار نیرو دارد و می تواند تا 100 کیلومتر با نیروی باتری حرکت کند. شارژ باتری های این مدل با شارژر سریع نیم ساعت طول می کشد.

چراغ های عقب بنز کلاس E با الهام از آرم کارخانه طراحی شده است

نسل نو کلاس E در آلمان و چین فراوری شده و زمستان آینده به بازار خواهد آمد. قیمت ماشین اعلام نشده، اما پیش بینی می گردد مقرون به صرفه ترین مدل حدود 60 هزار دلار باشد. این ماشین با ب ام و سری 5 رقابت می نماید که قرار است نسل نوش ماه آینده رونمایی گردد. آئودی A6 هم از رقیبان اصلی کلاس E است.

بنز تا خاتمه دهه جاری میلادی 44 میلیارد دلار در ساخت ماشین های الکتریکی سرمایه گذاری خواهد نمود. این شرکت اعلام نموده که تا سال 2030 کوشش خواهد نمود که همه مدل هایش را الکتریکی کند.

شاسی بلندهای چینی تویوتا

دو شاسی بلند الکتریکی تویوتا سال آینده به بازار خواهند آمد

تویوتا در نمایشگاه شانگهای دو کانسپت از شاسی بلندهایی نمایش داد که قرار است سال آینده در چین فراوری شوند. این دو ماشین مدل های نوی از زیرمجموعه bZ تویوتا هستند و هر دو موتور الکتریکی دارند.

کانسپت اول ماشین اسپرت شاسی بلندی است که با همکاری دو کارخانه چینی BYD و FAW فراوری می گردد. اطلاعاتی درباره قوای محرکه ماشین منتشر نشده، اما به احتمال زیاد روی پلتفرمی ساخته می گردد که تویوتا پیش تر برای اولین مدل الکتریکی bZ4 ساخته است.

مدل الکتریکی تویوتا با دو نمایشگر روی داشبورد

تویوتا می گوید ماشین را برای جوانان طراحی نموده و به فن آوری هایی مجهز است که در راهنمایی خودرو به راننده یاری می نمایند. اتاق ماشین ساده است و به جز دو نمایشگر، چیز دیگری روی داشبورد نیست.

تویوتا تا سال 2026 ده مدل الکتریکی به بازار چین عرضه خواهد نمود

کانسپت دوم شاسی بلند بزرگ تری است که قرار است با همکاری شریک دیگر چینی تویوتا به نام GAC فراوری گردد. هدف تویوتا از فراوری این ماشین جذب خانواده ها است. ظاهر ماشین ساده است و تویوتا می گوید طراحانش بر فراهم کردن اتاقی بزرگ و افزایش ایمنی سرنشینان تمرکز نموده اند.

تویوتا می خواهد تا سال 2026 ده مدل الکتریکی به بازار چین عرضه کند. بعضی از این مدل ها در بازارهای دیگر هم عرضه خواهد شد.

دومین مدل الکتریکی کوپرا

قوی ترین مدل تاواسکان 340 اسب بخار نیرو دارد

کوپرا، زیرمجموعه اسپانیایی گروه خودروسازی فولکس واگن یک شاسی بلند الکتریکی نو به محصولاتش اضافه نمود. کوپرا تاواسکان دومین مدل الکتریکی کوپرا است و قرار است در کارخانه فولکس واگن در چین فراوری گردد.

تاواسکان برداشتی اسپرت از پلتفرم الکتریکی MEB فولکس واگن است و از شاسی بلندهای فولکس واگن که با همین پلتفرم ساخته شده چابک تر است. ظاهر ماشین با هدف جذب جوانان طراحی شده است.

قوی ترین مدل دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع 340 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. کوپرا می گوید تاواسکان با هر بار شارژ تا 549 کیلومتر حرکت می نماید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعتش 5.6 ثانیه اعلام شده است.

تاواسکان، مدل الکتریکی کوپرا

تاواسکان، مدل الکتریکی کوپرا

اتاق ماشین از مدل های مشابه فولکس واگن لوکس تر و اسپرت تر است. از جمله امکانات لوکس سیستم صوتی است که دوازده بلندگو دارد و با همکاری شرکت آلمانی سنهایزر ساخته شده که از نام های مشهور در طراحی سیستم های صوتی با کیفیت بالا است.

تاوسکان سال آینده به بازار خواهد آمد. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما از محصولات فولکس واگن گران تر خواهد بود و پیش بینی می گردد قیمت پایه اش حدود 60 هزار دلار باشد.

رقیبی تازه برای تسلا

G6 پنجمین مدل اکس پنگ است

اکس پنگ (XPeng)، خودروساز چینی، یک شاسی بلند الکتریکی نو در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. اکس پنگ G6 پنجمین مدل این خودروساز نوپا است و با تسلا مدل Y رقابت می نماید.

اکس پنگ می گوید G6 یک شاسی بلند لوکس است، اما قیمتش از ماشین های لوکس بسیار کمتر خواهد بود. ظاهر ماشین شبیه به مدل های دیگر کارخانه، ساده، مدرن و اسپرت است. G6 بر روی پلتفرمی کاملا نو ساخته شده که به کارخانه اجازه داده فن آوری های تازه ای را به مشتریان ارائه کند.

شاسی بلند الکتریکی اکس پنگ

ماشین تقریبا همه فن آوری های مدرن را دارد. از جمله سیستم خودرانی که شبیه به سیستم خودران تسلا به راننده یاری می نماید ماشین را کنترل کند. اکس پنگ می گوید که G6 با هر بار شارژ تا 755 کیلومتر حرکت می نماید. به گفته کارخانه سیستم شارژ آنقدر سریع است که می تواند ظرف ده دقیقه باتری ها را به مقدار 300 کیلومتر شارژ کند. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما پیش بینی می گردد مقرون به صرفه ترین مدل حدود 35 هزار دلار باشد.

اکس پنگ در سال 2014 و با پشتیبانی سرمایه گذاران مشهوری از جمله فروشگاه اینترنتی علی بابا تاسیس شد. هدف این شرکت ساخت ماشین های الکتریکی لوکسی است که از نظر کیفیت و قیمت با محصولات شرکت های خارجی مثل تسلا رقابت کند.

اوضاع مالی اکس پنگ خوب نیست و به موفقیت G6 به شدت احتیاج دارد. اکس پنگ در بازپرداخت وام هایش به دردسر افتاده و فروشش رو به کاهش است. این کارخانه اعلام نموده که پس از چین، شاسی بلند نوش را در بازارهای دیگر هم خواهد فروخت.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2263

به "دنیا خودرو؛ رونمایی از آخرین مدل بنزینی بنز کلاس E" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا خودرو؛ رونمایی از آخرین مدل بنزینی بنز کلاس E"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید