در طرح مسکن ملی 70 هزار خانه برای تهرانی ها ساخته می گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همزمان با شروع ثبت نام مسکن ملی در استان های تهران، البرز و قزوین گفت: 70 هزار واحد مسکونی از طرح اقدام ملی برای ساکنان شهر تهران ساخته می گردد.

در طرح مسکن ملی 70 هزار خانه برای تهرانی ها ساخته می گردد

جهت دریافت اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمود محمودزاده در مراسم شروع ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان های تهران، قزوین و البرز گفت: ثبت نام در شهر تهران برای 70 هزار نفر انجام می گردد که 50 هزار واحد در شهر های جدید پردیس، پرند، هشتگرد و ایوانکی و 29 هزار واحد آن در سایر شهر ها به متقاضیان واگذار می گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اطلاع داد که تا به امروز 180 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام نموده اند و گفت: با ثبت نام های جدیدی که در استان های مختلف درحال انجام است این رقم افزایش می یابد.

وی به ظرفیت ثبت نام در شهر های جدید برای تهرانی ها اشاره نمود و گفت: در مرحله اول ثبت نام در پردیس سه هزار نفر، در پرند 20 هزار نفر، در هشتگرد هشت هزار نفر و در ایوانکی 15 هزار نفر ثبت نام خواهند شد که ظرفیت ثبت نام در پردیس در نیم ساعت ابتدایی تکمیل شد.

محمودزاده شرح داد: ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن برای متقاضیان دو مزیت دارد نخست قیمت تمام شده در مقایسه با قیمت بازار است که قابل مقایسه نیست و همچنین با توجه به اینکه واگذاری زمین در این طرح به صورت فروش اقساطی است، قیمت زمین طی پنج سال به صورت اقساطی دریافت خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از مذاکرات جدید برای افزایش مدت زمان فروش اقساطی زمین در این طرح اطلاع داد و گفت: در صورت موافقت هیات دولت، فروش اقساطی در این طرح از پنج سال به 10 سال افزایش خواهد یافت.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا دوباره برای تهرانی ها امکان ثبت نام در سامانه فراهم می گردد، گفت: پس از انتها ثبت نام در صورت تامین زمین، ثبت نام برای استان های دارای ظرفیت باز خواهد شد.

شرایط ثبت نام مسکن ملی

متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ماه 84 به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهاد های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده ننموده باشد. به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

شرط دیگر متاهل یا سرپرست خانوار بودن است. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن می توانند در این طرح نام نویسی نمایند.

داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است.

سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده گذاری حداقل 30 درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 633

به "در طرح مسکن ملی 70 هزار خانه برای تهرانی ها ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در طرح مسکن ملی 70 هزار خانه برای تهرانی ها ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید