ریابکوف: کمیسیون ویژه برجام باید فورا تشکیل گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز شنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام نمود که مسکو برگزاری فوری کمیسیون اجرای برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران را لازم می داند.

ریابکوف: کمیسیون ویژه برجام باید فورا تشکیل گردد

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: ما بر برگزاری این نشست تاکید داریم؛ اما اداره خدمات خارجی اروپا مسئول خدمات پشتیبانی و موضوعاتی نظیر هماهنگی برگزاری نشست مذکور است.

سرگئی ریابکوف در این خصوص اضافه کرد: این کمیسیون سابقا در وین نشست را برگزار می کرد و در نزدیک کردن دیدگاه ها نقش فعالی داشت و با توجه به اینکه مکان برگزاری نشست نزدیک دفتر آژانس بین المللی انرژی اتمی بود، ارتباط با کارشناسان و رؤسای هیئت های دیپلماتیک هم راحت تر بود و همین موضوع نقش کلیدی در تحقیق درباره اجرای برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران داشت.

لازم به ذکر است، چندی پیش و در سالگرد نقض یکجانبه برجام توسط آمریکا بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در 18 اردیبهشت ماه، جمهوری اسلامی ایران گفت که بعضی اقدامات خود در ارتباط با برجام را متوقف نموده و فرصتی 60 روزه به کشورهای باقی مانده در توافق می دهد تا به تعهدات بانکی و اقتصادی خود عمل نمایند.

این در حالی است که در 8 ماه می سال 2018 (18 اردیبهشت ماه سال 1397) دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر خروج یکجانبه واشنگتن از برجام را همراه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 170

به "ریابکوف: کمیسیون ویژه برجام باید فورا تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: کمیسیون ویژه برجام باید فورا تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید