سودان، عمرالبشیر فردا در خارطوم محاکمه می گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، رئیس جمهور برکنارشده سودان فردا در دادگاه مجتمع آموزشی قضات در شهر خارطوم محاکمه خواهد شد.

سودان، عمرالبشیر فردا در خارطوم محاکمه می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اوایل مرداد ماه سال جاری بود که دادگاهی در مرکز خارطوم اولین جلسه محاکمه عمر البشیر را به اتهام نگهداری پول خارجی در محل اقامتش برگزار کرد. این دادگاه به خاطر مسائل فنی و امنیتی رئیس جمهور برکنارشده سودان را به محل محاکمه احضار نکرد. رئیس دادگاه گفت چنانچه قرار گردد عمر البشیر در این دادگاه محاکمه گردد، جلسه بعدی دادگاه او پس از عید قربان برگزار خواهد شد. هیئت وکلای مدافع عمر البشیرمعتقدند؛ محلی که دادگاه در آن واقع شده است، موافقان و مخالفان رئیس جمهور برکنارشده سودان به صورت انبوه در آنجا زندگی می نمایند و این مسئله امنیت برگزاری محاکمه عمر البشیر را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین سالن دادگاه گنجایش افراد لازم برای حضور در این دادگاه را ندارد، لذا این هیئت حقوقی درخواست تغییر محل برگزاری محاکمه عمر البشیر را داده است.

یکی از اعضای وکلای هیئت مدافع رئیس جمهور برکنارشده سودان گفت: اولین جلسه محاکمه عمر البشیر دوشنبه هفته جاری در دادگاهی در مجتمع آموزش قضایی خارطوم برگزار می گردد.

وی که خواست نامش فاش نگردد به خبرنگار روزنامه الانتباهه چاپ خارطوم گفت: محل برگزاری دادگاه به وکلای هیئت مدافع عمر البشیر و اداره زندان کوبر ابلاغ شده است.

زندان کوبر در استان خارطوم واقع شده است. این زندان محل نگهداری عمر البشیر و سران نظام اوست.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 228

به "سودان، عمرالبشیر فردا در خارطوم محاکمه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان، عمرالبشیر فردا در خارطوم محاکمه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید