شرایط انتقال بیمه شخص ثالث

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران، قانون بیمه شخص ثالث تغییر نموده و دیگر با فروش ماشین کارنموده به صاحب آن منتقل نمی گردد. قانون می گوید فرد بیمه گذار می تواند بیمه شخص ثالث خود را به یکی از اعضای درجه یک خانواده خود منتقل کند .

شرایط انتقال بیمه شخص ثالث

در سال 1396 شورای نگهبان کشور قانون تازهی را در رابطه با بیمه شخص ثالث در سطح کشور اجرا کرد. این قانون بر راننده محور بودن بیمه شخص ثالث تاکید بسیاری می نماید. مطابق این قانون بیمه شخص ثالث مربوط به راننده خودرو است و فرد می تواند در زمینه انتقال آن به شخص دیگر، خودروی تازه و حتی شرکت بیمه تازه اقدام کند. در این قانون عنوان شده فرد بیمه گذار می تواند بیمه شخص ثالث خود را به یکی از اعضای درجه یک خانواده منتقل کند.

به نقل از روزنامه هفت صبح، زمانی می توانید بیمه شخص ثالث خود را از خودرویی به خودرویی دیگر منتقل کنید که کاربری هر دو خودرو یکسان باشد. اگر شما راننده تاکسی هستید در صورتی می توانید بیمه شخص ثالث خود را به خودروی دیگری انتقال دهید که آن خودرو هم تاکسی باشد.

اگر قصد فروش خودروی خود را دارید و می خواهید بیمه شخص ثالث آن را هم به مالک تازه خودرو انتقال دهید، شرکت بیمه برای این کار باید الحاقیه تغییر بیمه گذار را به نام مالک تازه صادر کند. در این صورت دیگر شما هیچ حق قانونی در قبال بیمه شخص ثالث خودروی بیمه قبلی ندارید و تمام حق و حقوق مربوط به بیمه، به فرد تازه واگذار خواهد شد.

معمولا افراد زمانی که قصد خرید خودرو تازه دارند یا می خواهند شرکت بیمه مورد نظر خود را تغییر دهند، نسبت به انتقال بیمه شخص ثالث خود اقدام می نمایند. تمام تخفیفات بیمه شخص ثالث در صورت قانونی بودن می تواند علاوه بر شرکت دیگر، به شخص دیگری هم منتقل گردد. انتقال بیمه شخص ثالث هم در صورت توافق بیمه گذار انجام می گردد.

برای اینکه بتوانید بیمه شخص ثالث خود را منتقل کنید، ضروری است حضوری به یکی از نمایندگی ها و شعب شرکت بیمه مورد نظر مراجعه کنید. انتقال بیمه شخص ثالث در رابطه با خودروهای اسقاطی و خودروهای تازه کمی فرق دارد. برای انتقال بیمه به یکسری مدارک احتیاج دارید. در صوررتی که قصدتان انتقال بیمه شخص ثالث به خودرو تازه است، باید فرم درخواست فرد بیمه گذار را علاوه بر مدارک شناسایی فرد بیمه گذار، الحاقیه فسخ بیمه قبلی و سند خودرو تازه ارائه دهید.

برای انتقال بیمه شخص ثالث خودرو اسقاطی ضروری است سند خودروی تازه، کپی بیمه نامه قبلی، مدارک شناسایی فرد بیمه گذار، درخواست کتبی فرد بیمه گذار، اصل برگه اسقاط خودرو و الحاقیع فسخ بیمه نامه قبلی را ارائه دهید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1920

به "شرایط انتقال بیمه شخص ثالث" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط انتقال بیمه شخص ثالث"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید