شکلات داغ بخورید و لاغر شوید!

به گزارش مجله بیزبینگ، به نقل از دیلی میل ییک متخصص رژیم غذایی اعلام کرد که مصرف روزانه یک فنجان شکلات داغ می تواند به کاهش وزن یاری کند. و این یک خبر خوب برای افرادیست که عاشق شکلات هستند.

شکلات داغ بخورید و لاغر شوید!

به گفته استیو بنت مربی بهداشت، یک فنجان کاکائو که در خانه با پودر بدون شکر درست می گردد، می تواند مصرف فیبر را افزایش داده و از احساس گرسنگی جلوگیری کند. هات چاکلت می تواند به کاهش وزن یاری کند، زیرا حاوی فیبر است. اما همچنان باید مراقب قند موجود در هات چاکلت های خریداری شده از فروشگاه باشید.

او می گوید که تهیه این نوشیدنی با پودر کاکائو بدون شیرینی می تواند با افزایش مصرف فیبر به شما یاری کند که کمتر احساس گرسنگی کنید.

اعتقاد بر این است که بسیاری از مردم اندازه توصیه شده فیبر روزانه را مصرف نمی نمایند.

فیبر موجود در شکلات داغ دیر هضم است که باعث می گردد برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید در نتیجه، شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و می تواند به جلوگیری از هوس خوردن تنقلات یاری کند که اغلب می تواند باعث افزایش وزن شوند.

پودر کاکائو، که ماده اصلی شکلات داغ است، فیبر بالایی دارد. مشکل محصولات خریداری شده در فروشگاه ها این است که آنها حاوی شکر زیادی هستند. اما برای تاثیر شکلات داغ در کاهش وزن حتما احتیاج است پودر بدون شکر این محصول را تهیه کنید. اگر هم برایتان تهیه پودر بدون شکر مقدور نیست از پودر کاکائوی بدون شکر در خانه بهره ببرید.

دستور تهیه هات چاکلت استیو شامل 200 میلی لیتر شیر گرم، با دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو ساده و دو قاشق چایخوری شیرین نماینده استویا است.

استویا اغلب به عنوان یک جایگزین سالم و ایمن برای قند معرفی می گردد که می تواند بدون اینکه تأثیر منفی روی سلامتی داشته باشد، غذاها را شیرین کند.

فیبر نه تنها برای کاهش وزن مفید است، بلکه فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد، مطالعه ای در سال 2015 نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی با فیبر بالا دارند طولانی تر عمر مینمایند.

نویسندگان این مطالعه دریافتند که فیبر پتانسیل کاهش خطر بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و چندین نوع سرطان را دارد.

به گفته آنها، افراد باید تشویق شوند که فیبر دریافتی خود را افزایش دهند تا خطر مرگ زودرس را کاهش دهند.

پس اگر دنبال کاهش وزن هستید مواد غذایی حاوی فیبر را در سبد غذایی روزانه خود بگنجانید. بسیاری از سبزیجات، میوه ها و غذاهای گیاهی سرشار از فیبر هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 خرداد 1403 بروزرسانی: 16 خرداد 1403 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2336

به "شکلات داغ بخورید و لاغر شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکلات داغ بخورید و لاغر شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید