شیوه نو برای معین وقت معاینه فنی خودرو ، چه خودروهایی در آذرماه مشمول معاینه فنی شدند؟

به گزارش مجله بیزبینگ، مدیر روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از فراهم شدن امکان نوبت گیری تلفنی به وسیله سامانه جوابگو 96006000 بنابر درخواست شهروندان اطلاع داد.

شیوه نو برای معین وقت معاینه فنی خودرو ، چه خودروهایی در آذرماه مشمول معاینه فنی شدند؟

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا گویا از راه اندازی خدمات نو دیگر در واحد امور مشتریان ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اطلاع داد و گفت: در راستای مدیریت توزیع مراجعات به مراکز، کاهش معطلی شهروندان و ارائه خدمات شایسته بنابر درخواست شهروندان از ابتدای آذرماه امسال در واحد امور مشتریان خدمات نوبت گیری تلفنی به وسیله سامانه جوابگو 96006000 امکان پذیر شده است.

مدیر روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اضافه کرد: در ابتدای اجرای این خدمت نو ارائه نوبت در سه مرکز بیهقی، چمران و شقایق انجام و در صورت افزایش تقاضا تعداد مراکز نیز اضافه خواهد شد. البته به این موضوع تاکید می گردد امکان نوبت گیری اینترنتی به وسیله سامانه تهران من و یا سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به قوت خود باقیست و این روش تنها برای مشتریانی که برای مراجعه با وقت قبلی به اینترنت دسترسی ندارند راه اندازی شده است.

او در مورد به حداقل رسیدن زمان انتظار شهروندان برای اخذ معاینه فنی مطرح کرد: در حال حاضر به مراکز معاینه فنی شهر تهران در حدود 4 هزار دستگاه خودرو مراجعه می نماید و تقریباً همه مراکز فاقد صف انتظار هستند و شهروندان می توانند در کمتر از نیم ساعت نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام نمایند.

گویا با اشاره به افزایش مراجعات در ماه انتهای و ابتدایی سال اضافه کرد: این باور اشتباه وجود دارد که با نو شدن سال همه خودروهای نو بالای چهار سال مشمول معاینه فنی می شوند و بایستی بلافاصله برای اخذ معاینه فنی اقدام نمایند؛ اما مطابق با قانون خودروها از زمان فراوری به مدت چهار سال از انجام معاینه فنی معاف بوده و شهروندان باید حتماً به ماه فراوری خودروی خود توجه نمایند.

مدیر روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اظهار کرد: بر همین اساس در آذر ماه، خودروهای فراوری داخل آذرماه 1397 و ماقبل و وارداتی نوامبر 2018 و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند و علاوه بر این موضوع شهروندان می توانند جهت به حداقل رسیدن زمان انتظار و عدم رو برو شدن با صف های طولانی در مراکز معاینه فنی شهر تهران، لزوماً منتظر انتها اعتبار گواهی معاینه فنی خودروی خود نبوده و پیش از ماه های شلوغ، به این مراکز مراجعه نمایند و یا حتی می توانند با توجه به لزوم احتیاج به کنترل مستمر شرایط آلایندگی و ایمنی خودرو، خارج از ضوابط قانونی معاینه فنی دوره ای، بیش از یکبار در سال به مراکز مراجعه نمایند.

او در انتها گفت: بدیهی است در صورت استفاده از زمان های خلوتی مراکز در امسال و پیش بینی این راه چاره، مراجعه در سال های آینده نیز به سهولت و بدون معطلی انجام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آذر 1401 بروزرسانی: 7 آذر 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2194

به "شیوه نو برای معین وقت معاینه فنی خودرو ، چه خودروهایی در آذرماه مشمول معاینه فنی شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نو برای معین وقت معاینه فنی خودرو ، چه خودروهایی در آذرماه مشمول معاینه فنی شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید