پیش بینی بورس برای هفته آینده

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران : یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است هفته بعد بنا بر شروطی میتواند نقطه عطف بورس باشد.

پیش بینی بورس برای هفته آینده

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز هفته فرایند رو به رشد به خود گرفته و با افزایش 5072 واحد به رقم یک میلیون و 207 هزار و702 واحد رسید. شاخص کل نیز با معیار هموزن 208 واحد کاهش یافته و به رقم 427 هزار و 254 واحد رسید. ارزش بازار در به بیش از 4 میلیون و 832 هزار میلیارد تومان رسید.

چهارشنبه معامله گران در بورس تهران بیش از 6.4 میلیارد تومان سهام حق تقدم و اوراق مالی در قابل 476 هزار نوبت معامله و به ارزش 4404 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

محمد خبری زاده، کارشناس بازار سرمایه، در رابطه با فرایند بورس در هفته ای که گذشت گفت: از ابتدای هفته گذشته کمی فرایند معاملات در سهم های عظیم تغییر پیدا نموده است و فروشنده به هر قیمتی سهم های خود را نمی فروشد. عرضه در بازار زیاد است ولی نوع معاملات به شکلی است که دست خریدار در سهم های عظیم و بنیادی بازتر از فروشنده است. این اتفاق هم زمانی رخ داد که آدینه هفته گذشته حدود 100 نفر از کارشناسان بازار نامه ای به سران سه قوه دادند و در آن پیشنهاداتی مطرح شد که در کنار رایزنی که سازمان بورس با قوه های مختلف داشت، احتمالا به نتیجه برسد.

وی اضافه نمود: روز سه شنبه هم رییس سازمان بورس در صحبت خود خاطرنشان کرد بسته پیشنهادی 7 به علاوه 3 مطرح میگردد. همه این ها باعث شد که در دو روز آخر هفته شاخص مثبت گردد. اگر خبر منفی بابت این که آن مصوبات اجرایی نمیگردد نیاید میتوانیم به روزهای آینده امیدوار باشیم.

این کارشناس مالی بیان نمود: سال جاری را اگر سالی فرض بگیریم که تاحدی ثبات یا رکود در بازارهای دیگر مثل و خودرو بوجود بیاید، بازار سرمایه از صندلی ویژه تری برخوردار است و بازده بیشتری خواهد داشت.

وی در پاسخ به این که چه سهم هایی از شانس بیشتری در بازار سرمایه برخوردارند، گفت: بازار سرمایه دو دسته شده است. دسته اول نزدیک به 400 نماد است که کوچک و متوسط هستند و در صف فروش قفل شده اند. دسته دوم نمادهای بنیادی بازار مثل نمادهای پتروشیمی، پالایشی، فلزات و هولدینگ های مرتبط با آن ها هستند.

وی اضافه نمود: با توجه به اوضاع قیمت های جهانی و فرض این که توافق ایران و آمریکا احیا می گردد، این صنایعی که اسم بردم در کنار صنعت بانک می توانند پیشرو بازار شوند و مردم میتوانند بازده خوبی از آن بگیرند.

خبری زاده بیان نمود: یک شایعه ای در بازار پیچیده است که در هفته بعد دامنه بازار متقارن می گردد و همچنین تغییراتی در نحوه حجم مبنا به وجود می آید.ما نیاز داریم آن 400 نمادی را که در صف فروش قفل هستند با استفاده از دستورالعمل های موجود به نحوی متعادل کنیم.

وی اضافه نمود: متعادل کردن آن ها به این صورت است که دامنه نوسان باز گردد و یا این که قوانین گره معاملاتی و حجم مبنا را تغییری بدهیم و اجازه بدهیم این ها از قفل بودند در بیایند، حتی اگر افت قیمت پیدا نمایند. اگر که این اتفاقات رخ بدهد می توانیم بگوییم هفته بعد نقطه عطفی برای سال 1400 است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1666

به "پیش بینی بورس برای هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بورس برای هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید