افزایش 39 هزار و 478 واحدی شاخص بورس در خاتمه معاملات امروز

به گزارش مجله بیزبینگ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در خاتمه معاملات امروز با افزایش 39 هزار و 478 واحدی روبرو شد.

افزایش 39 هزار و 478 واحدی شاخص بورس در خاتمه معاملات امروز

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک فرایند رو به رشد نهاده شد که شاخص کل در انتها معاملات با افزایش 39 هزار و 478 واحد به رقم یک میلیون و 247 هزار و 176 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم وزن امروز با افزایش 7 هزار و 338 واحد به رقم 431 هزار و 962 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران بیش از 4 میلیون و 959 هزار میلیارد تومان شد.

معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 6.6 میلیارد سهام و اوراق اقتصادی در قالب بیش از یک میلیون نوبت معامله و به ارزش 9 هزار و 512 میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز بیش از 3 هزار و 912 میلیارد رسید را در نظر بگیریم، ارزش معاملات بورس و فرابورس بیش از 13.4 هزار میلیارد تومان شد.

امروز همه شاخص های بورس به رنگ سبز در آمدند و بین یک تا سه درصد رشد کردند، به گونه ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی-ارزشی 3.2 درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم وزن 1.7 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 2.6 درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 3.8 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 2.6 درصد رشد کرد.

امروز نماد های شاخص ساز در بورس تهران شامل پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، شستا، گل گهر، هلدینگ نفت و گاز تأمین و پالایش نفت اصفهان بودند.

نماد های پر تراکنش در بورس شامل بهساز کاشانه تهران، لیزینگ پارسیان، زر ماکارون، توسعه و عمران امید، پارس سرام، سرمایه گذاری سیمان تأمین و ملی مس ایران بوده اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل با 362 واحد رشد به رقم 18 هزار و 183 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 241 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران در فرابورس بیش از 2.5 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 632 هزار معامله و به ارزش 3 هزار و 912 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد های پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، سنگ آهن گهرزمین، سعنتی مینو، صبا تأمین، هلدینگ معدنی خاورمیانه و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر افزایشی در شاخص کل بورس را داشتند و نماد های پرتراکنش شامل سپیدار سیستم آسیا، دامپروری ملارد شیر، پتروشیمی ارومیه، صنایع چوب خزر، ماشین های اداری ایران، ذوب آهن اصفهان و پلیمر آریا ساسول بودند.

امروز پالایش یکم با افزایش شاخص و همچنین رشد قیمت پالایش نفت اصفهان رو به رشد شد به گونه ای که هر واحد آن از زیان دهی خارج شده و به 10 هزار تومان رسید و در مجموع امروز 10 درصد رشد کرد.

دولت قول داده بود زمینه ای فراهم می نماید تا خریداران صندوق پالایشی یکم و دارا یکم سود ببرند و تخفیفاتی برای آن ها در نظر گرفته می گردد، اما امروز به مدد شاخص کل و رشد قیمت سهام پالایشگاه اصفهان، این زیان جبران شد.

کارشناسان می گویند سرمایه گذاری در بورس از محل پس انداز و در یک استراتژی حداقل 6 ماهه و یا یکساله باید انجام گردد و به هیچ وجه نباید از کانال های فضای مجازی غیر مجاز و کانال های سیگنال فروش تبعیت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1490

به "افزایش 39 هزار و 478 واحدی شاخص بورس در خاتمه معاملات امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 39 هزار و 478 واحدی شاخص بورس در خاتمه معاملات امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید