طرح تست تشخیصی سل دامی به روش چین دمی در اصفهان اجرا شد

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: اجرای تست تشخیصی سل دامی به روش چین دمی توسط کارشناسان سل دامپزشکی استان برای نخستین بار در کشور انجام شد.

طرح تست تشخیصی سل دامی به روش چین دمی در اصفهان اجرا شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، محمد کشتکار با اشاره به اجرای این طرح در اصفهان گفت: با توجه به کاهش زمان تشخیص بیماری سل در دام با این روش از 10 روز به 72 ساعت، کارشناسان اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان مصمم به انجام آن در استان شدند.

وی اضافه کرد: از این رو برای نخستین بار در کشور تست تشخیصی سل دامی به روش چین دمی توسط کارشناسان مربوطه در یک گاوداری صنعتی در شهرستان نجف آباد انجام شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان اضافه کرد: دامپزشکی متولی تأمین بهداشت و سلامت در عرصه دام، طیور و آبزیان که مهم ترین مؤلفه حفظ سرمایه دامی است و نقش به سزایی در عرصه بهداشت عمومی، اقتصاد ملی ایفا می نماید.

وی اضافه کرد: در این روش که به صورت تزریق بین جلدی، آنتی ژن توبرکولین گاوی در قاعده دم انجام می گردد، دام سلی (راکتور مثبت) بعد از 72 ساعت با تورم محل تزریق معین شده که به سرعت به کشتارگاه فرستاد می گردد.

کشتکار بیان نمود: علاوه بر کاهش زمان تشخیص بیماری سل در این روش به 3 روز، به کاهش هزینه ها برای انجام تست غربالگری در واحدهای بزرگ و دارای سیستم بیوسکیوریتی مطمئن نیز می توان اشاره نمود.

وی استفاده از دانش روز را از مهمترین اهداف این اداره کل در کنترل و ریشه کنی بیماری های مشترک بین انسان و دام بیان نمود و گفت: با استفاده از روش و تکنیک های روز دنیا در مقابله با بیماری ها می توان در حوزه های سلامت در دنیا حرفی برای گفتن داشت.

ی

منبع: تسنیم
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 524

به "طرح تست تشخیصی سل دامی به روش چین دمی در اصفهان اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تست تشخیصی سل دامی به روش چین دمی در اصفهان اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید