طرز تهیه هات چاکلت ، روش های تهیه برترین هات چاکلت ها

به گزارش مجله بیزبینگ، برای درست کردن یک فنجان شکلات داغ بهتر است از تجربیات افراد با تجربه در این زمینه یاری بگیریم . به طور مثال Dominque Ansel، Jacques Torres در شهر نیویورک در این زمینه بسیار معروف هستند . افرادی نیز تجربیات خود را در رابطه با درست کردن این نوشیدنی لذیذ به اشتراک گذاشتند ، افرادی همچون Maury Rubin (دارنده مغازه نانوایی) و Michael Klug (شکلات ساز و قناد در l.a.burdick) . برای به دست آوردن رموز تهیه هات چاکلت است ، حتی با بعضی از سازنده ها و فروشنده های شکلات که در این زمینه مدعی هستند نیز مشورت کنیم . طعم و عطری که از شکلات داغ به وجود می آید همچون معجزه ای است که افراد را به خود جذب می نماید .با شروع سال نو میلادی در ماه ژانویه و سرمای اجتناب ناپذیر منفی 4 درجه فارنهایت ، هیچ چیز لذت بخش تر از یک فنجان شکلات داغ که صبح خود را با آن شروع کنیم نیست و یا حتی در روز های سرد با یاری گرمایی که این نوشیدنی بی نظیر برای ما به ارمغان می آورد انرژی مضاعفی برای ادامه روز به دست می آوریم . در ادامه با طرز تهیه هات چاکلت با ما همراه باشید.

طرز تهیه هات چاکلت ، روش های تهیه برترین هات چاکلت ها

طرز تهیه هات چاکلت : اولین گام ، استفاده از شکلاتی باکیفیت و عالی

برای تهیه هات چاکلت با کیفیت بالا قدم اول توجه به کیفیت خود شکلات است . Jacques Torres که از مشهور ترین کارخانه دارای شکلات سازی و قنادان می باشد ، نیز همین نظر را دارد و برای نشان دادن اهمیت شکلات چنین می گوید که : اگر برای تهیه تارت توت فرنگی از توت های یخ زده که عطر و طعم واقعی این میوه را ندارند استفاده کنیم قطعا به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید پس برای درست کردن هات چاکلتی عالی نیز به شکلاتی عالی تر احتیاجمندیم .افراد خاص در این زمینه ، برای تهیه شکلات داغ روشی منحصر به فرد برای خود دارد مثلا Michael Klug که شکلات ساز و قناد معروفی در la.burdick می باشد معتقد است برای حفظ مزه و عطر شکلات باید از میزانی شیر گرم یا آب گرم استفاده کرد حتی اگر نوع شکلاتی که از آن استفاده می کنید با نوع شکلاتی که در هات چاکلت استفاده می گردد فرق داشته باشد .بعلاوه Dominque که یکی از برترین ها در این زمینه در شهر نیویورک است بر این عقیده است که در کنار داشتن مهارت بالا حتما باید از مواد اولیه عالی و با کیفیت استفاده کرد . یعنی از دیدگاه وی شرط اول مواد درجه یک است ، البته باید بدانیم که مواد عالی هزینه قابل توجهی نیز در بر دارد .

طرز تهیه هات چاکلت : استفاده از پودر کاکائو، عنصر اصلی بیشتر هات چاکلت ها

باید بدانید که بسیاری از میکس های هات چاکلت از پودر کاکائو تهیه می شوند بعلاوه برای تهیه شکلات نیز از این پودر استفاده می نمایند . حتی می توان گفت این ماده مفید یکی از مواد اولیه و اصلی در تهیه بسیاری از پودر های تهیه میکس های شکلاتی می باشد پس قبل از درست کردن هرچیزی با پودر کاکائو از کیفیت آن مطمئن شوید زیرا در واقع می توان گفت آنچه از دانه کاکائو پس از روغن گیری از آن باقی می ماند بسیار مهم است . به طوری که به گفته jacues torres ، پس از روغن گیری از دانه کاکائو که در اثر بو دادن (سرخ کردن) بر روی حرارت از آن خارج می گردد پوسته و یا در واقع پوکه دانه کاکائو باقی می ماند این به جای مانده ها بسیار مهم هستند زیرا می توان آن ها را در دستگاه خرد کن پودر کرد و به عنوان یک پودر کاکائو مطمئن و عالی از آن استفاده کرد . در صورت درست بو داده شدن مطمئنأ یکی از برترین پودر کاکائو هایی خواهد بود که در عمر خود داشته اید و از آن می توانید برای درست کردن هر نوع شکلات و یا میکس های مختلف استفاده بکنید . همانطور که گفتیم هر شخصی برای تهیه هات چاکلت روش خاص خود را دارد به طور مثال خانم swiss از پودر کاکائو های قلیایی در کار خود استفاده می نماید زیرا بر این عقیده است که این نوع از پودر کاکائو که اسید کمتری دارد برای تهیه شکلات بهتر است زیرا عطر و طعم ملایم تری به شکلات می بخشد (اگر عطر و طعم قوی شکلات را دوست دارید این روش برای شما زیاد مناسب نیست) . maury rubin ترجی می دهد که در تهیه شکلات داغ از شکلات های واقعی استفاده کند و حساسیت او نسبت به این مورد تا جایی است که استفاده از پودر کاکائو در تهیه یک فنجان شکلات داغ را نشانه نبودن پیشرفت اجتماعی و نداشتن تمدن کافی می داند .

کیفیت پودرهای صنعتی هات چاکلت ، یکسان نیست

پودر های هات چاکلت که به صورت صنعتی تهیه و درست می شوند از پودر های کاکائو با کیفیت های متفاوت استفاده می نمایند . بعضی از جنس مرغوب و کاکائو اصل و متأسفانه از بعضی پودر های کاکائو نا مرغوب و تقلبی استفاده می نمایند . یکی از سازنده های پودر شکلات ادعاا نموده است که تمامی پودر های استفاده شده در میکس های شکلاتی صنعتی حتما از پودر کاکائو تهیه شده اند اما باید در نظر داشت که بعضی از هواداران هات چاکلت از این پودر ها استفاده نمی نمایند و معتقد هستند که برای خوشمزه شدن باید حتما از شکلات های جامد (فرمی ، تخته ای و ...) استفاده کرد .Jacques یکی از افرادی است که از پودر شکلات به جای خود شکلات جامد استفاده می نماید و علت آن را سرعت بیشتر در فرآیند درست کردن یک فنجان شکلات داغ می داند . در صورتی که شما هم اینچنین هستید حتما قبل از مصرف پشت جعبه اینگونه محصولات را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که در آن از جنس مرغوب و اصل استفاده شده باشد .

شما هستید که مشخص می کنید هات چاکلت خود را تلخ یا شیرین میل کنید

مطمئن باشید که در نهایت مشخص نماینده طعم هات چاکلت ، خود شما هستید زیرا میزان استفاده از شکلات با درصد های متفاوت به ذائقه شما بستگی دارد . مثلا بعضی از افراد هات چاکلت خود را غلیظ دوست دارند پس از شکلات با درصد بالاتری استفاده می نمایند اما بعضی با حساسیت بیشتری به این موضوع نگاه می نمایند مثلا Jacques Torres شرط لازم برای تهیه یک فنجان شکلات داغ عالی را استفاده از کاکائو هایی می داند که درصد آن ها از 60 پایین تر نباشد و یا از 80 بالاتر نرود و یا شخص Maury معتقد است که حداقل کاکائو مصرفی در هات چاکلت باید 50 درصد باشد و سعی او بیشتر بر آن است که از کاکائو 60 درصد استفاده کند همینطور وی معتقد است که برای به دست آمدن رنگ ، طعم ، تلخی و شیرینی شکلات مورد استفاده از خود شخص سفارش دهنده می توان نظر خواست و برای ادعا خود این چنین مثال می زند : که پنیر چدار یکی از برترین گزینه ها برای سرخ کردن است در حالی که پنیر های دیگری همانند Gruyère (پنیر سوراخ سوراخ سوئیسی که از شیر گاو تهیه می گردد)، پنیر هاوارتی و queso frescoنیز وجود دارند که بسته به سلیقه و ذائقه فرد می توانند جایگزین پنیر چدار شوند . در خصوص هات چاکلت نیز همین گونه است یعنی خود شما هستید که مشخص می کنید نوشیدنی شما چقدر تلخ ، شیرین و یا ملایم باشد و بعلاوه پیشنهاد می دهد برای مصرف شیر شکلات با شیرینی ملایم ، به جای شکر تنها میزانی شکلات تلخ در آن بریزید که در این حالت طعم دلچسب تری را خواهید داشت .فرد دیگری به نام Dominque بر این ادعا است که هات چاکلت هایی که در محله سوهو و مغازه های غرب دهکده سرو می گردد از کاکائو های 62 تا 70 درصد تهیه می شوند و نظر وی در این مورد بر این است که این درصد از شکلات عطر و طعم خارق العاده ای به هات چاکلت ها می دهد اما باز هم معتقد به نظر و سلیقه افراد است .با توجه به تمام ریزه کاری ها و نکاتی که در بالا گفته شد نباید مهارت وو روش تهیه این نوشیدنی را فراموش کرد .

طرز تهیه هات چاکلت : چگونه کاکائومیکس (مخلوط) داشته باشیم؟

به راحتی می توانید هات چاکلت میکس با توجه به ذائقه خودتان در خانه تهیه کنید که روشی بسیار آسان دارد و وسایلی کاملا معمولی احتیاج است .

مواد لازم :

میزانی پودر قهوه اسپرسو به همراه میزان کمی دارچین (برای بهتر شدن عطر و طعم هات چاکلت) و بعلاوه 3.2 فنجان پودر کاکائو ، 100 گرم شکلات تلخ و شیرین بعلاوه 4.1 فنجان پودر شیر کاکائو و 4.3 فنجان پودر شکر (بسته به ذائقه شما تغییر می نماید) . به همراه موادی که ذکر شد کمی پودر شیر یا جوی سبز خشک شده و پودر شده و یک پانچ نمک و 2 قاشق نشاسته ذرت

طرز تهیه هات چاکلت :

قطعات بزرگ شکلات را در غذاساز تبدیل به آردی یکدست می کنیم حال باید سایر مواد پودری را با آن مخلوط نماییم (پودر شیر ، پودر کاکائو ، دارچین ، نشاسته ذرت و پودر شکر) . تا زمانی آن را مخلوط می کنیم که به صورت ترکیبی کاملا یکنواخت در آید حال این پودر به دست آمده را در یک ظرف شیشه ای ریخته و درب آن را محکم می بندیم . ترکیب اولیه شکلات داغ لذیذ شما آماده است در مرحله بعد ، در زمان مصرف 2 قاشق سوپ خوری از این ترکیب را به همراه یک فنجان شیر در ظرف کوچکی ریخته و بر روی حرارت میانه قرار می دهیم این مخلوط را با ملایمت هم بزنید تا زمانی که مایع یکدست گردد و بخاری ملایم را روی ظرف ببینید . میکس کاکائویی شما آماده است درون فنجان دلخواه خود ریخته و از نوشیدن آن لذت ببرید .نوش جان ......

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2215

به "طرز تهیه هات چاکلت ، روش های تهیه برترین هات چاکلت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه هات چاکلت ، روش های تهیه برترین هات چاکلت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید