قطار تندرو ژاپن تا سال 2030 رونمایی می گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، قرار است قطار تندرو تا سال 2030 وارد خطوط حمل و نقل ژاپن گردد. شروع کار آلفا ایکس همزمان با توسعه خط تندروی قطار ژاپن تا شهر ساپورو در استان شمالی هوکایدو این کشور خواهد بود. سرعت این قطار به راحتی از تندروترین قطارهای ریلی که در ژاپن و فرانسه در حال استفاده هستند پیشی گرفته و از مرز 300 کیلومتر بر ساعت گذر می نماید.

قطار تندرو ژاپن تا سال 2030 رونمایی می گردد

قطار تندروی نو ژاپنی 10 واگن دارد و طراحی واگن ها را صنایع سنگین کاوازاکی و شرکت هیتاچی انجام داده اند. تکنولوژی نوی در ساخت بدنه این قطار به کار رفته به این صورت که دماغه آیرودینامیک آن به طول 22 متر طراحی شده تا فشار و صدای فراوری شده به هنگام عبور از تونل ها را به حداقل برساند. علاوه بر این تجهیزات تخصصی برای مقاوم شدن قطار در برابر لرزش های ناشی از زلزله در آن گنجانده شده است.

سفرهای آزمایشی آلفا ایکس به صورت برنامه ریزی شده قرار است از حالا تا سال 2022 هفته ای دوبار انجام گردد. این آزمایشات با تمرکز بر سنجش عملکرد قطار در زمینه های سرعت و امنیت انجام خواهد شد. به گفته یکی از سرپرستان پروژه هدف طراحان این است که نه تنها سرعت را بهبود بخشیده بلکه در درجه اول مطمئن شوند که مسافران سفر امنی را تجربه می نمایند.

با اینکه ژاپن و سایر کشورها سرمایه گذاری های سنگینی برای توسعه صنعت قطار تندروی ریلی انجام داده اند اما فعلا قطارهای مگلو (Maglev) که به واسطه نیروی مغناطیسی حرکت می نمایند، تندروترین قطارها به شمار می روند. در حال حاضر قطارهای مگلو در چین می توانند به بیشینه سرعتی معادل با 431 کیلومتر بر ساعت دست پیدا نمایند. با چنین سرعتی این قطار می تواند مسیری 30 کیلومتری را در 7 دقیقه و 20 ثانیه بپیماید.

منبع: انتخاب
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2205

به "قطار تندرو ژاپن تا سال 2030 رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار تندرو ژاپن تا سال 2030 رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید