ماساژ دادن برای کاهش استرس

به گزارش مجله بیزبینگ، هیچ چیز مانند یک ماساژ خوب برای شل کردن عضلات سفت نیست. هیچ شکی نیست که ماساژ دادن یکی از برترین روش ها برای کاهش استرس است.

ماساژ دادن برای کاهش استرس

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

هیچ چیز مانند یک ماساژ خوب برای شل کردن عضلات سفت نیست. هیچ شکی نیست که ماساژ دادن یکی از برترین روش ها برای کاهش استرس است.

ماساژ درمانی برای کاهش استرس از سال ها پیش تا کنون مورد استفاده قرار می گرفته است ولی، فرض می کنیم که تنها افراد ثروتمند می توانند از آن استفاده نمایند. در واقع، این روش ها را می توان به آسانی در خانه انجام داد.

فواید ماساژ دادن

استرس باعث تنش در مفصل ها و عضلات و سفت شدن آن ها می گردد. ماساژ دادن خوب می تواند به شل شدن و انعطاف پذیری عضلات و مفصل ها یاری کند. ماساژ دادن بعلاوه به شناسایی نواحی با تنش حداکثر در بدن یاری می نماید و به این ترتیب شما را قادر می سازد با مسائل مختلف مانند مسائل پشت و نواحی دیگر مقابله کنید.

چون این روش به آرام شدن یاری می نماید، برای کسانی که بی خوابی دارند هم مفید است. ماساژ دادن اعصاب را تسکین می دهد و باعث می گردد خواب خوبی داشته باشید. کمبود خواب می تواند منجر به بروز انواع مسائل سلامتی گردد پس، ماساژ دادن خوب برای هر کسی که از همین مسائل رنج می برد لازم است.

ماساژ دادن منظم به درمان استرس یاری می نماید. چون استرس تبدیل به قسمت اجتناب ناپذیری از زندگی همه ما شده است، استفاده از چنین روش هایی به شناسایی میزان استرس و بنابراین، مبارزه مؤثر با آن یاری خواهد نمود.

ماساژ دادن علاوه بر از بین بردن استرس، گردش خون را هم در سرتاسر بدن افزایش می دهد و اندورفین آزاد می نماید که احساس تندرستی و مثبت بودن به ما می دهد.

برای مؤثر بودن ماساژ مهم ترین نقش را محیطی که در آن ماساژ دادن انجام می گردد ایفا می نماید. مطمئن شوید که مکان انتخاب شده برای ماساژ دادن آرام و تسکین دهنده باشد. شما می توانید از موسیقی آرام هم بهره ببرید. برای روشن کردن اتاق از شمع بهره ببرید و از نور شدید بپرهیزید و برای تأثیر گذاری بهتر از روغن های آروماتراپی بهره ببرید.

برای آغاز میزانی روغن به کف دست های خود بمالید و ماساژ دادن را از ناحیه پشت، از شانه ها تا قسمت پایین، آغاز کنید. دست ها را کنار هم نگه دارید و با انگشتان ماساژ دهید. سپس، عضلات درگیر را با کف دست فشار دهید ولی، مواظب باشید به عضلات آسیب نزنید. این روش برای عضلاتی که سف شده اند خصوصاً عضلات پشت و پاها مؤثر است. این کار ماهیچه ها را شل می نماید و تأثیر استرس روی بدن را کاهش می دهد. برای نواحی سفت تر، از هر دو انگشت شصت یا اشاره با حرکت دایره مانند برای حدود 10 ثانیه بهره ببرید تا تنش را از بین ببرید. این فرآیند را می توان دوبار تکرار کرد تا زمانی که بدن احساس شل شدن کند. بعد از انجام ماساژ بهتر است حرکات کششی انجام دهید تا تأثیر آن پایدارتر گردد. اگر تب دارید یا غذا خورده اید از ماساژ دادن خودداری کنید.

هرگز این روش را لاکچری یا چیزی که افراد ثروتمند می توانند انجام دهند در نظر نگیرید. انجام این روش با ترکیب آروماتراپی می تواند استرس را به طور طبیعی و مؤثر کاهش دهد.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1860

به "ماساژ دادن برای کاهش استرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماساژ دادن برای کاهش استرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید