ماندگاری یا تاریخ مصرف تخم مرغ ، 2

به گزارش مجله بیزبینگ، سفیده تخم مرغ یخ زده می تواند از 1 تا 3 ماه نگهداری گردد. به منظور فریز کردن سفیده تخم مرغ بایستی آن را در یک فنجان کاستارد پیرکس قرار داده و در آن را محکم ببندید.

ماندگاری یا تاریخ مصرف تخم مرغ ، 2

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

ماندگاری تخم مرغ در فریزر

سفیده تخم مرغ یخ زده می تواند از 1 تا 3 ماه نگهداری شود. به منظور فریز کردن سفیده تخم مرغ بایستی آن را در یک فنجان کاستارد پیرکس قرار داده و در آن را محکم ببندید.

زرده تخم مرغ به هنگام باز شدن یخ آن می تواند بسیار چسبناک شود. بنابراین بهتر است که کمی نمک یا شکر را به آن افزوده و به هم بزنید. این کار از پروتئین های تخم مرغ محافظت می نماید. زرده های تخم مرغ را درون یک ظرف بی منفذ قرار داده و فریز نمایید.

تخم مرغ های آب پز سفت را نبایستی فریز کرد. به این علت که آلبومین یا سفیده تخم مرغ آب پز، به هنگام یخ زدن سفت و آبکی می شود.

ماندگاری تخم مرغ در دمای اتاق

اجازه دهید نگاهی به ماندگاری هم تخم مرغ خام و هم پخته شده در دمای اتاق بیاندازیم.

تخم مرغ خام

تخم مرغ های نپخته را نبایستی در دمای اتاق به مدت بیش از 2 ساعت نگاه داشت. تخم مرغ ها می توانند حاوی باکتری هایی مانند سالمونلا باشند که می تواند برای کسی که آنها را مصرف می نماید، مضر باشد. تخم مرغ هایی که به میزان کم پخته شده باشند هم از دست باکتری ها در امان نبوده و به همین علت است که آنها هم در معرض فساد قرار دارند. هر چند احتمال خرید یک تخم مرغ آلوده بسیار پایین است، اما بهتر است جانب احتیاط را رعایت نموده و تخم مرغ ها را به طور کامل بپزید.

تخم مرغ پخته شده

به گفته سازمان کشاورزی و اداره بازرسی و سلامت غذای ایالات متحده، این ترکیبات تخم مرغی اگر به مدت بیش از 5 تا 6 ساعت در دمای اتاق قرار داده شوند، مصرف آنها خطر دارد. البته این امر به دمای منطقه ای که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. علاوه بر آن در کشورهایی که درجه حرارت هوا به بیش از 85 درجه فارنهایت (444ر29 درجه سانتیگراد) افزایش می یابد، این گونه ترکیبات نبایستی در دمای اتاق به مدت بیش از 1 ساعت قرار داده شوند.

عمر مفید پودر تخم مرغ

تخم مرغ کامل بعلاوه به شکل پودر قابل دسترس می باشد. این پودر شامل نمونه خشک شده، یخ زده و پاستوریزه شده زرده و سفیده تخم مرغ است. این محصول یخ زده و خشک شده هنگامی که مجدداً به آن آب افزوده می شود، می تواند مانند یک تخم مرغ تازه مورد استفاده قرار گیرد. با این حال تاریخ مصرف تخم مرغ های پودر شده چقدر می باشد؟

از آنجا که تخم مرغ های پودر شده پاستوریزه می باشند، نیازی به نگهداری از آنها در یخچال نیست. این نوع تخم مرغ به طور قابل توجهی عمر مفید بیشتری داشته و می تواند تا مدت زمان 10 سال در مکان خنک، خشک و تاریک نگهداری شود. به محض باز کردن پودر تخم مرغ، بایستی آن را در یخچال نگهداری کرد و می تواند تا مدت زمان 6 ماه مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، هنگامی که می خواهید آن را در یخچال نگهداری کنید، بایستی مطمئن شوید آن را به خوبی و محکم در ظرفی حاوی جاذب اکسیژن قرار داده اید.

امروزه، تخم مرغ اسکرامبل مخلوط و املت مخلوط و غیره در فروشگاه ها در دسترس می باشند که دارای تاریخ مصرف بیش از 5 تا 10 سال می باشند. میان طعم تخم مرغ تازه و انواع پودر شده آن کمی تفاوت وجود دارد. به جهت استفاده از آنها بایستی پودر را با آب مخلوط نموده و جهت مصرف مناسب می باشد.

ماندگاری ترشی تخم مرغ

آیا تخم مرغ های زیادی در اختیار دارید؟ در این صورت سعی کنید از آنها ترشی تهیه کنید! ترشی تخم مرغ، تخم مرغ های به طور کامل و سفت آب پز شده می باشند که در محلول سرکه، نمک و چندین ادویه ترشی فرو برده شده اند. ترشی تخم مرغ می تواند در شیشه های بی منفذ و سربسته به مدت 6 ماه در یخچال نگهداری شود. ترشی های تخم مرغ موجود در بازار، به مدت بیش از 12 ماه دوام خواهند آورد.

تخم مرغ ماده غذایی لذیذی برای صبحانه، ناهار و شام می باشد. تنوع در تهیه انواع خوراکی هایی که در آنها تخم مرغ بکار رفته هر عاشق تخم مرغ را به خود جذب می نماید! برترین جنبه در مورد آماده سازی تخم مرغ، سادگی و سهولت تهیه آن است، به این علت که می توان از آن غذاهای لذیذ و ساده ای در عرض چند دقیقه تهیه کرد. چه رسد به روش های فوق العاده ای که به بشقاب ها رنگ و لعاب می دهد! با این حال، عاشقان تخم مرغ ضروری است که به هنگام تهیه غذا از آن و به منظور پیشگیری از بیمار شدن، تاریخ مصرف تخم مرغ را به خاطر بسپارند.

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1861

به "ماندگاری یا تاریخ مصرف تخم مرغ ، 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماندگاری یا تاریخ مصرف تخم مرغ ، 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید