مراسم افتتاحیه سه پروژه بزرگ در آذربایجان شرقی از طریق رئیس جمهوری

به گزارش مجله بیزبینگ، سه پروژه بزرگ هتل کاروانسرای یام، خانه ایرانی و موزه صدا در آذربایجان شرقی در سفر رئیس جمهوری افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه سه پروژه بزرگ در آذربایجان شرقی از طریق رئیس جمهوری

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بعدازظهر سه شنبه 4 اردیبهشت در مراسم افتتاح مجتمع اقامتی هتل کاروانسرای یام، خانه ایرانی و موزه صدا در محل هتل کاروانسرای یام گفت:

امروز شاهد افتتاح هتل کاروانسرای یام در منطقه مرند در دامنه کوه های میشو هستیم. این کاروانسرای تاریخی کاملا تخریب شده بود و از روی تصاویر موجود احیا و بازسازی شده است.

او گفت که این پروژه از طرف صندوق احیا و بخش خصوصی به طور مشارکتی انجام شده است و مقدار سرمایه گذاری این پروژه را 75 میلیارد ریال عنوان نمود که از سازه های ایرانی و صنایع دستی ایرانی در معماری آن به کار برده شده است.

وی اضافه کرد:

سال گذشته دستوری صادر کردیم تا در تمام پروژه های مشارکتی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تجهیزات داخلی هتل ها از صنایع دستی ایرانی استفاده شود تا از هنرمندان این رشته و کالای ایرانی حمایت صورت گیرد.

مونسان ادامه داد:

آذربایجان شرقی دارای 67 هتل و هتل آپارتمان، 73 میهمان پذیر است و هم اکنون 8400 تخت در استان فعال است. همچنین 28 هتل در حال ساخت در این استان وجود دارد و موافقت اصولی 25 هتل نیز صادر شده است که با تکمیل این پروژه ها تا پایان دولت دوازدهم ظرفیت اقامتی به 13هزار و 100 تخت می رسد و ظرفیت اقامتی این استان به 64 درصد رشد خواهد داشت.

او اضافه کرد:

70 بنای تاریخی با اعتبار یک هزارمیلیارد ریال در 26 استان در حال بازسازی است و بنا داریم با همکاری و تلاش صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی و تاریخی در سال 97 هر ماه دو پروژه را به بهره برداری برسانیم.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره دیگر پروژه افتتاح شده یعنی خانه ایرانی عنوان نمود:

از سال 96 به منظور بازاریابی و حمایت از صنایع دستی طرحی را در قالب خانه ایرانی مهیا کردیم. این طرح مردم را تشویق می کند تا از صنایع دستی برای تجهیز خانه های خود استفاده کند. در هر استان ایجاد یک خانه ایرانی را در دستور کار داریم و با توسعه این طرح می توان بازار خوبی برای صنایع دستی ایرانی ایجاد کرد. امروز نیز اولین نمونه الگویی خانه ایرانی در یکی از خانه های تاریخی آذربایجان شرقی در شهر تبریز آماده بهره برداری است.

وی همچنین درباره پروژه موزه صدا، گفت:

یکی از خانه های تاریخی تبریز نیز با ادوات موسیقی ایرانی به عنوان موزه صدا تجهیز شده است این موزه در راستای توسعه ظرفیت موزه ای آذربایجان شرقی و جاذبه های این استان و شهر تبریز امروز به بهره برداری می رسد.

در پایان صحبت های معاون رئیس جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهوری با بیان با عنایت حق و با توجه به ایام مبارک ماه پربرکت شعبان بهره برداری از هتل کاروانسرای یام مرند و همچنین خانه ایرانی و موزه صدا را آغاز فرمایید. علی برکت الله دستور افتتاح این سه پروژه را صادر کرد.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1984

به "مراسم افتتاحیه سه پروژه بزرگ در آذربایجان شرقی از طریق رئیس جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم افتتاحیه سه پروژه بزرگ در آذربایجان شرقی از طریق رئیس جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید