مردم خوی نگران دریافت تسهیلات بازسازی خانه های خود نباشند

به گزارش مجله بیزبینگ، وزیر کشور گفت: مردم مطلقا نگران دریافت تسهیلات بازسازی خانه های خود در این منطقه ها نباشند.

مردم خوی نگران دریافت تسهیلات بازسازی خانه های خود نباشند

احمد وحیدی وزیر کشور بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از منطقه ها زلزله زده خوی روند بازسازی خانه های تخریب شده را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به حجم خسارت وارد شده به خانه ها و محل های نگهداری دام در این روستاها، به همت استاندار و دیگر مسئولان استان و شهرستان و نیز اعتبارات اختصاص یافته از سوی دولت، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن روند بازسازی از سرعت خوب برخوردار است.

وی در مورد شرایط اختصاص تسهیلات برای بازسازی خانه های روستایی نیز گفت: اعتبارات اختصاص یافته از سوی دولت به مردم پرداخت شده و مابقی نیز در مراحل پرداخت است و مردم مطلقاً نگران دریافت تسهیلات بازسازی خانه های خود در این منطقه ها نباشند.

وحیدی با اشاره به اتمام مراحل بازسازی بسیاری از خانه ها و ساخت سقف آن ها نیز گفت: خوشبختانه مردم منتظر دریافت تسهیلات نماندند و با مصالحی که در ابتدای این سانحه در اختیار آن ها نهاده شد، پای کار آمدند و امیدواریم بر اساس گزارشی که مسئولان استان و شهرستان ارائه دادند مراحل ساخت بسیاری از این خانه ها تا آغاز فصل سرما به اتمام برسد و مابقی نیز تا خاتمه سال قابل سکونت باشند.

وی حجم خسارات زلزله 13 مهر سال جاری در این منطقه را بالا عنوان نمود و گفت: احتیاج به تخریب و بازسازی بیش از هزار و 100 واحد، احتیاج به تعمیر افزون بر چهار هزار واحد مسکونی و بعلاوه بیش از 500 واحد دامی رقم قابل توجهی بود که البته کار بسیار خوبی برای بهبود شرایط منطقه انجام شده است.

وزیر کشور اضافه کرد: تقریباً ساخت و ساز در همه این واحد ها آغاز شده، بعضی به سقف رسیده و سقف بعضی واحد ها نیز احداث شده است، امیدواریم تا قبل از خاتمه سال بر اساس گزارشی که ارائه شد، کل کار بازسازی به اتمام برسد.

وزیر کشور امروز، پنجشنبه برای بازدید از منطقه ها زلزله زده خوی به آذربایجان غربی سفر نموده است.

بعلاوه وحیدی از مرز رازی بازدید نموده و قرار است 2 طرح عمرانی را در ارومیه افتتاح کند.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آذر 1401 بروزرسانی: 12 آذر 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2195

به "مردم خوی نگران دریافت تسهیلات بازسازی خانه های خود نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم خوی نگران دریافت تسهیلات بازسازی خانه های خود نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید