مسائل اینترنت 25 روستا برطرف می گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات با اعلام برطرف شدن مشکل پوشش اینترنت دانش آموزان روستای بلوکات، از عزم وزارت ارتباطات برای حل مشکل 25 روستای جدید اطلاع داد.

مسائل اینترنت 25 روستا برطرف می گردد

وزیر ارتباطات دو روز قبل پس از انتشار عکسی از شرایط نامناسب پوشش اینترنت در روستای بلوکات (استان گیلان)، به مسئولان ذیربط، دستور داد به سرعت این مشکل را حل نمایند و تا حل نشدن این مسئله مسئولان حق ندارند به محل زندگی خود برگردند.

پس از این ماجرا بود که تعداد زیادی از روستاییان در توییتر از وزیر ارتباطات خواستند مشکل روستای آن ها را حل نماید. اکنون تیم توسعه ارتباطات روستایی در حال برنامه ریزی برای حل کردن مسائل 25 روستایی هستند که در فضای توییتر به آن اشاره شده است.

زیرساخت در روستا مهیا بود

مهرداد ترابیان ابتدا درباره مسائلی که در روستای بلوکات وجود داشت، صحبت کرد. روستایی که شواهد نشان می داد دانش آموزانش برای اتصال به اینترنت باید لب جاده بنشینند و کلاس درس را آن جا برگزار نمایند.

مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات درباره ساز و کاری که برای رفع مشکل این روستا انجام شد، گفت: روستاهایی که هنوز ارتباطات در آن جا برقرار نشده است، دو دسته هستند. در بعضی از روستاها به دلایل متفاوت، امکاناتی که منجر به اتصال سرویس گردد، وجود ندارد. در بعضی دیگر، سرویس وجود دارد اما کیفیت سرویس در استفاده از آن مورد قبول نیست، در اغلب این روستاها می توان با بهینه سازی سایت، مشکل را رفع کرد، البته اگر سرقت یا خرابی باتری رخ نداده باشد.

وی درباره مسئله ای که اتصال اینترنت در روستای بلوکات را با مشکل رو به رو کرد، اضافه کرد: مدرسه موردنظر به شبکه ملی متصل شده بود و مشکل ارتباطی زیادی در مدرسه وجود نداشت. سایت ارتباطی در این روستا قبلاً احداث شده بود و تنها قسمت هایی از روستا مشکل ارتباط اینترنت همراه داشتند.

همان روز مشکل را حل کردیم

وزیر ارتباطات پس از اطلاع از مسئله ای که وجود داشت، دستور داد مدیرکل ارتباطات استان به منطقه بروند و مشکل را حل نمایند. در فاصله سه روزی که از ماجرا گذشته است، وزیر ارتباطات به طور لحظه ای شرایط اتصال روستا را با من چک می کرد. برای رفع کردن این مشکل هر دو اپراتور مسلط کشور بهینه سازی سایت های خود که در این روستا وجود داشت را شروع کردند.

سایت ایرانسل در دید رادیویی خود مانع داشت، اما همراه اول با مسائلی از این دست رو به رو نبود. شرایط جغرافیایی این روستا نیز، خاص است و پوشش پیچیده ای دارد. حدس من این بود که کار ایرانسل سخت تر باشد اما اکنون هر دو سایت در شرایط بسیار خوبی به سر می برند.

ترابیان گفت: همان روزی که عکس در فضای مجازی منتشر شد، مدیرکل استان گیلان به محل رفت. تیم ایرانسل و همراه اول نیز حضور پیدا کردند و تا ساعت 7 شب پوشش نسل چهارم برای 70 درصد روستا فراهم شد. اگر از قبل، آن جا سایت احداث نشده بود و زیرساخت مورد احتیاج وجود نداشت، قطعاً برای اتصال به زمان سه ماهه احتیاج داشتیم.

او درباره شرایط کنونی روستا نیز گفت: پس از برقراری 70 درصدی پوشش روستا، مدیرکل استان به ما گفت اگر به سایت روستا یک سکتور اضافه کنیم، می توانیم کیفیت را بالاتر ببریم دیروز این کار را انجام دادیم تیم بهینه سازی از صبح امروز کار خود را شروع نموده تا شرایط روستا را با سکتور جدید چک نمایند تا کیفیت روستا به بهترین حالت برسد.

25 روستای جدید

ترابیان اشاره نمود: بلافاصله پس انتشار آن توئیت، تعدادی از روستائیان از وزیر ارتباطات درخواست کردند، مشکل روستای آن ها را نیز حل نماید. تعداد روستاهایی که از این طریق اعلام شد، 25 روستا است که جزئیات آن ها را معین نموده و برای شروع فعالیت، آن را به مدیران استانی ارسال کردیم.

امروز گزارش شرایط این روستاها و زمانی که برای اتصال آن ها احتیاج داریم را به وزیر ارتباطات اعلام خواهیم کرد. بعضی از این روستاها احتیاج به احداث سایت دارند.،ایرنا

بیشتر بخوانیم: مشکل اینترنت روستای بلوکات رفع شد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1300

به "مسائل اینترنت 25 روستا برطرف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل اینترنت 25 روستا برطرف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید