اقتصاد پویا و کارآمد با همراهی تخصص دانشگاهی و توان فعالان مالی محقق می گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با تأکید بر اینکه ایجاد تعامل با جامعه دانشگاهی محوری ترین فعالیت اتاق در دور جدید است، گفت: ارتباط میان دانشگاه و فعالیت های مالی، یکی از مسائلی است که در ایران آن گونه که شایسته است موردتوجه قرار نگرفته و باید قدم های اساسی برای تحقق آن برداشته گردد.

اقتصاد پویا و کارآمد با همراهی تخصص دانشگاهی و توان فعالان مالی محقق می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

محمدرضا صفا در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس توضیح داد: امضای این تفاهم نامه به منظور تعامل سازنده میان اتاق بازرگانی و دانشگاه و استفاده بهینه از ظرفیت های دو طرف برای بالندگی دانش و تقویت فعالیت های مالی به امضا رسیده و می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

او توضیح داد: آموزش تجار و بازرگانان همیشه در اولویت برنامه های اتاق بندرعباس قرار داشته و اکنون نیز با امضای این تفاهم نامه می توان از ظرفیت دانشگاه در این حوزه استفاده کرد.

صفا افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاه در اتاق بندرعباس با انعقاد این تفاهم نامه ملموس خواهد شد و امید است بتوانیم با استفاده از تخصص جامعه دانشگاهی و توان فعالان مالی، به دستاوردهای بسیار خوبی در راستای رسیدن به مالی پویا و کارآمد برای استان دست یابیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس نیز در این نشست با تأکید بر گسترش تعامل همکاری بین دانشگاه و اتاق بازرگانی گفت: استفاده از ظرفیت طرفین و بهره مندی از متخصصان اتاق در کمیسیون ها و کمیته های تخصصی می تواند فصل جدیدی از فعالیت ها را به روی جامعه بگشاید.

احسان کامرانی افزود: در کشورهای توسعه یافته، دانشگاه ها به عنوان اصلی ترین محور توسعه، بیشترین درآمد خود را در حوزه تولیدات علمی، پژوهشی و فناوری و خدماتی کسب می نمایند و این راه چاره باید در دانشگاه آزاد موردتوجه ویژه قرار گیرد.

او گفت: دانشگاه ها برای ورود به حوزه صنعت و تجارت ابتدا باید توانایی خود را در این عرصه به اثبات برسانند تا بخش صنعت با اطمینان خاطر بتواند همکاری لازم را با دانشگاه نهادینه کند.

کامرانی ادامه داد: اتاق بازرگانی به عنوان یک بخش تأثیر گذار می تواند در این فرایند کار هماهنگی و همکاری بین صاحبان پیشه، صنایع و معادن را بر عهده بگیرد و مانند یک پل ارتباطی دانشگاه و صنعت را به هم نزدیک تر کند.

او استفاده از ظرفیت های دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری در اتاق بازرگانی را نیز از دیگر موارد مهم برشمرد و اظهار کرد: این ظرفیت می تواند با استفاده از تخصص و افراد و احتیاج های اتاق بازرگانی در حوزه های مختلف مورد بهره برداری و استفاده قرار گیرد.

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس نیز در ابتدای این نشست با تشریح برنامه های پژوهشی و تولیدات علمی گفت: جهت گیری دانشگاه بر محور حل مسئله و پاسخ گویی به احتیاجهای جامعه است.

علیرضا سایبانی افزود: وجود کارگاه ها، لابراتوارها، آزمایشگاه های مجهز و هیئت علمی کارآزموده و کاردان در واحدهای دانشگاه آزاد استان هرمزگان ظرفیت بزرگی است که می تواند به یاری صنعت و تجارت بیاید و در رشد و موفقیت این بخش یاری کند.

او سیاست دانشگاه را در استمرار ارتباط با بخش کسب وکار، صنعت و تجارت مهم ارزیابی کرد و افزود: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی می تواند با شناسایی ظرفیت های موجود در استان با دانشگاه همکاری علمی و پژوهشی داشته باشد.

مدیر آموزش و پژوهش اتاق بندرعباس نیز در این نشست گفت: اتاق با تعاملات خود در حوزه دانشگاهی می تواند در مباحث آموزشی به تجار تحول ایجاد کند.

شیما کریمی افزود: دوره های آموزشی متعددی برای تجار در اتاق بندرعباس برگزار می شود و اتاق بازرگانی و دانشگاه می توانند با همسویی در مقوله آموزش شاهد تحولات شگرفی در این حوزه باشند.

او افزود: برگزاری دوره های آموزشی با همکاری جامعه دانشگاهی استان و معادل سازی گواهی های آموزشی با مقاطع دانشگاهی ازجمله پیشنهاد هایی بود که توسط مدیریت آموزش اتاق بندرعباس پیشنهاد شد.

همکاری در حوزه تولیدات شرکت های دانش بنیان، کارگاه های آموزشی، تشکیل و تقویت کمیسیون های تجاری و مالی، طراحی دپارتمان های آموزشی و پژوهشی، برگزاری همایش ملی صنعت و دانشگاه و ... از مهم ترین مسائل موردبحث این جلسه بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1294

به "اقتصاد پویا و کارآمد با همراهی تخصص دانشگاهی و توان فعالان مالی محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد پویا و کارآمد با همراهی تخصص دانشگاهی و توان فعالان مالی محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید