نرخ اجاره در خوابگاه های خودگردان چقدر است؟

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران، خوابگاه های دانشجویی تحت نظارت دانشگاه ها تنها محل های اسکان دانشجویان نیست. بسیاری از خوابگاه های استیجاری هم در این میان فعالیت می نمایند و بخشی از کمبود ظرفیت خوابگاهی را پوشش می دهند. اما این خوابگاه ها به علت نبود نظارت و الزام های لازم، چندان به رعایت پروتکل های معمول بهداشتی توجهی ندارند و از سوی دیگر قیمت هایی در نظر می گیرند که برای بسیاری از دانشجویان مناسب نیست.

نرخ اجاره در خوابگاه های خودگردان چقدر است؟

مدیرخوابگاه دخترانه ای در مرکز شهر تهران برای یک تخت در اتاقی چهار تخته، 930 هزار تومان طلب می نماید و اگر همین میزان را به عنوان ودیعه پرداخت نکنید 20 درصد به اجاره اضافه می گردد.

در این خوابگاه برای اتاق هشت تخته، 760 هزار تومان و 10 تخته 720 هزار تومان در نظر گرفته شده است. اتاق خصوصی نیز حدود یک میلیون و 500 هزار تومان اجاره داده می گردد.

این در حالی است که خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد برای اتاق تک نفره در هر ترم (حدود چهار ماه) 495 هزار تومان دریافت می نماید. موضوع نگران نماینده دیگر در رابطه با این خوابگاه های خودگردان بی توجهی بعضی از آنها به رعایت پروتکل های بهداشتی است. وقتی از نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی در این خوابگاه پرسیدیم، شخصی که تلفنی جوابگوی مراجعه نمایندگان بود، گفت هر دانشجو یا کارمندی که به بیماری مبتلا گردد، خودش اعلام می نماید! در واقع آنها هیچ اصراری به لزوم واکسینه بودن افراد ندارند.

متصدی خوابگاهی پسرانه در شمال تهران نیز برای اتاق یک تخته، دو میلیون و 700 هزار تومان طلب می نماید و می گوید: اگر دو میلیون تومان ودیعه نپردازید، باید 100 هزار تومان به اجاره بها اضافه کنید.

اجاره یک تخت در اتاق چهار تخته در این خوابگاه یک میلیون و 400 هزار تومان هزینه دارد و در این خوابگاه خودگردان برای اجاره یک تخت در اتاق 10 تخته نیز باید هر ماه یک میلیون تومان پرداخت کرد.

مدیر این خوابگاه درباره رعایت پروتکل های بهداشتی می گوید: داشتن کارت واکسیناسیون برای همه دانشجویان یا کارمندانی که از خوابگاه استفاده می نمایند، اجباری است.

او درباره شرایط اتاق های چندتخته نیز تاکید می نماید بیرون از خوابگاه نمی تواند افراد را کنترل کند، به همین علت این که افراد درون خوابگاه ماسک می زنند یا نه، دیگر فایده ای ندارد.

منبع: جام جم

مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1885

به "نرخ اجاره در خوابگاه های خودگردان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ اجاره در خوابگاه های خودگردان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید