هشدار آلمان درباره جدایی اروپا به دلیل مواضع ماکرون در قبال ناتو

به گزارش مجله بیزبینگ، وزیر امور خارجه آلمان درباره تشدید شکاف و جدایی در اتحادیه اروپا به دلیل اظهارات اخیر ماکرون علیه ناتو هشدار داد.

هشدار آلمان درباره جدایی اروپا به دلیل مواضع ماکرون در قبال ناتو

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مخالفت با اظهارات چندی پیش امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که اعلام نموده بود اروپایی ها باید از نظر نظامی بدون حمایت آمریکا و مستقل عمل نمایند در سخنانی گفت: این بازی های فکری درباره جدایی امنیت آمریکا و اروپا من را نگران می نماید و این تنها مربوط به مسئله امنیت ما نمی گردد. این گونه ارزیابی های ماکرون اروپا را گرفتار جدایی می نماید.

وی اضافه کرد: اروپا به شکاف های جدید احتیاج ندارد، بلکه احتیاجمند انسجام بیشتر است.

وزیر امور خارجه آلمان در عین حال به این مسئله اعتراف کرد که اروپا باید در کل مسئولیت بیشتری برای امنیت خود بر عهده گیرد و تاکید نمود که این به نفع خود اروپا است.

وی از این رو از اروپاییان خواست که همکاری نزدیکتری با هم داشته باشند و تاکید نمود که شراکت دو سوی آتلانتیک باید متعادل تر گردد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در اوایل نوامبر در مصاحبه ای آینده ائتلاف نظامی ناتو را زیر سوال قرار داده و از مرگ مغزی آن سخن گفته بود.

هایکو ماس در دیدار هفته گذشته وزرای امور خارجه ناتو پیشنهاد داده بود که دراین ائتلاف نظامی اصلاحات اساسی صورت گیرد. پیشنهاد دولت آلمان پیش بینی می نماید که یک گروه متخصص به ریاست استولنبرگ در عرض یک سال پیشنهادات مناسب در این راستا را مورد ارزیابی قرار دهند. قرار است سران کشورهای عضو ناتو هفته آینده در نشستی در لندن به این مسئله بپردازند.

انتهای پیلم،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 500

به "هشدار آلمان درباره جدایی اروپا به دلیل مواضع ماکرون در قبال ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آلمان درباره جدایی اروپا به دلیل مواضع ماکرون در قبال ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید