پشت پرده تک خوانی زنان در تئاتر چه بود؟

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران: رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی در واکنش به انتشار ویدیویی از تکخوانی یک بازیگر زن گفت: این فیلم مربوط به پشت صحنه نمایش است و در اجرای رسمی هیچ تئاتری تکخوانی زنان نداریم.

پشت پرده تک خوانی زنان در تئاتر چه بود؟

به گزارش خبرنگاران، اخیراً نمایشی سنتی به مدت دو هفته در تالار محراب روی صحنه رفته بود که انتشار فیلمی از تکخوانی بازیگر زن آن حاشیه ساز شده بود. بازیگر این فیلم را پس از انتها اجراهای نمایش از صفحه اش حذف کرد.

اما رئیس شورای ارزش یابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی در واکنش به انتشار ویدیویی از تکخوانی یک بازیگر زن گفته به هیچ وجه به تکخوانی بانوان مجوز نمی دهیم. فیلم منتشر شده هم پشت صحنه بوده است و ربطی به اجرای رسمی ندارد اما چون به وسیله بازیگر در صفحه خودش آن را منتشر نموده و نام نمایش و سالن اعلام شده آن را به منزله تبلیغ قلمداد می کنیم و مصداق تخلف است. بنابراین روز دوشنبه آینده هم کارگردان نمایش و هم بازیگر آن برای ارائه توضیحات به شورای ارزشیابی و نظارت دعوت شده اند.

مدیر تالار محراب در این باره گفت: نمایش مذکور جزء شش نمایش برتر جشنواره نمایش های آیینی و سنتی بود که قبل از شیوع کرونا برگزار گردید و تعهد مرکز هنرهای نمایشی این بوده است که شش نمایش برگزیده روی صحنه بروند. به همین علت ما میزبان آنها بودیم؛ البته زمینه فعالیت تالار محراب معمولاً میزبان تئاترهای دانشجویی است.

اداره کل هنرهای نمایشی: به تک خوانی زنان مجوز نمی دهیم

مهرداد کورش نیا اضافه کرد: انتشار فیلم و عکس تمرین در صفحه شخصی هم ترفند بازیگر برای دیده شدن و جذب مخاطب است، و شورای نظارت و ارزشیابی بر نمایش قطعاً مجوزی برای تکخوانی زنان صادر نمی کند.

سیدوحید فخر موسوی رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی هم در این باره گفت: به هیچ وجه به تکخوانی بانوان مجوز نمی دهیم. فیلم منتشر شده هم پشت صحنه بوده است و ربطی به اجرای رسمی ندارد اما چون به وسیله بازیگر در صفحه خودش آن را منتشر نموده و نام نمایش و سالن اعلام شده است، آن را به منزله تبلیغ قلمداد می کنیم و مصداق تخلف است. بنابراین روز دوشنبه هم کارگردان نمایش و هم بازیگر آن برای ارائه توضیحات به شورای ارزشیابی و نظارت دعوت شده اند.

منبع: رکنا
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1895

به "پشت پرده تک خوانی زنان در تئاتر چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده تک خوانی زنان در تئاتر چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید