پیش فروش کدام خودروها ممنوع شد؟

به گزارش مجله بیزبینگ، تمایل برای خرید خودرو به حدی است که کلیه طرح های پیش فروش خودرو که از سوی شرکت ها اعلام گردد، به سرعت با تکمیل ظرفیت روبه رو می گردد و یا استقبال از آنها به حدی زیاد است که سایت های فروش را از دسترس خارج می نماید.

پیش فروش کدام خودروها ممنوع شد؟

هفته گذشته شورای رقابت از مصوبه ای رونمایی کرد که بر اساس آن خودروهایی اجازه پیش فروش دارد که قیمت نهایی آنها مشخص شده است. پیش فروش خودروهایی که قیمت آن مشخص نشده، ممنوع است.

طبق این مصوبه اگر فرد هنگام پیش فروش خودرو 30 درصد مبلغ روز خودرو را پرداخت کند، در زمان تحویل قیمت خودرو هرچقدر که گران شده باشد، خودروساز باید 30 درصد قیمت روز را کسر و مابقی را از خریدار دریافت کند. اگر در زمان تحویل خودرو قیمت 206 در کارخانه به 300 میلیون تومان رسیده باشد، فرد نباید مابه التفاوت 250 میلیونی مبلغ پیش پرداخت و قیمت روز خودرو را بپردازد، بلکه یک سوم قیمت روز خودرو از آن کم می گردد و فرد مابقی آن را می پردازد.

بسیاری معتقدند این مصوبه در عمل به نفع خریداران است و تأخیر خودروسازان برای تحویل خودروهای پیش فروش شده را کاهش می دهد. درنتیجه بر اساس این مصوبه تنها پیش فروش خودروهایی مجاز است که قیمت آن مشخص شده باشد. پیش فروش خودروهایی که قیمت آنها مشخص نیست ممنوع است.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2129

به "پیش فروش کدام خودروها ممنوع شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش فروش کدام خودروها ممنوع شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید