چه کسانی باید در خوردن ترشی یا شور احتیاط نمایند؟

به گزارش مجله بیزبینگ، مصرف ترشی یا شور به شرایط سلامت فرد یا وجود بیماری در فرد بستگی دارد و سوال این است که چه کسانی باید در مصرف این مواد خوراکی احتیاط نمایند؟

چه کسانی باید در خوردن ترشی یا شور احتیاط نمایند؟

به گزارش ایسنا، با فرا رسیدن فصول سرد سال، سوال این است که آیا ترشی و شور بخوریم یا خیر؟. پاسخ این سوال به شرایط بدنی شما بستگی دارد. برای مثال افرادی که دچار بیماری هایی مثل زخم معده، ریفلاکس، بیماری های کلیوی یا قلبی و فشار خون هستند، بهتر است از ترشی و شور به مقدار کمتری استفاده نمایند، اما سایر افراد که بیماری خاصی ندارند می توانند از این ماده غذایی در کنار غذا به مقدار کم استفاده نمایند.

باید توجه کرد که نه تنها در خوردن ترشی بلکه در خصوص هر نوع ماده غذایی دیگر، زیاده روی در مصرف مضر است.

ترشی و شور حاوی فیبر و باکتری های مفیدی به نام پروبیوتیک ها هستند که به سلامتی و عملکرد دستگاه گوارش و روده ها یاری زیادی می نمایند.

فقط دو نکته مهم در خصوص مصرف ترشی جات وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد؛ گاهی در تهیه ترشی و شور از نمک دریا استفاده می گردد، اما از آنجایی که نمک دریا حاوی فلزات سنگین است مضر و سرطان زا است، بنابراین بهتر است در تهیه ترشی و شور از نمک یددار بسته بندی استفاده گردد.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، بعلاوه ترشی و شور را در ظرف کوچک تهیه کنیم و بعد از باز شدن درب آن ها در یخچال نگهداری کنیم تا از کپک زدن آن جلوگیری کنیم. کپک مثل یک گیاه است که ریشه های آن در داخل ترشی بوده و قابل تماشا نیست و نباید مصرف گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2184

به "چه کسانی باید در خوردن ترشی یا شور احتیاط نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی باید در خوردن ترشی یا شور احتیاط نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید