چگونه واکسن آسترازنکا در برابر اُمیکرون مقاوم خواهد بود؟

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران/خراسان رضوی نتایج تحقیق نو دانشگاه آکسفورد نشان داد که دوز تقویت کننده کووید 19 واکسن آسترازنکا در برابر اُمیکرون موثر است.

چگونه واکسن آسترازنکا در برابر اُمیکرون مقاوم خواهد بود؟

به نقل از نیوز، پژوهشگران با تزریق دوز تقویت کننده به طور قابل توجهی سطح آنتی بادی های خنثی کننده علیه سویه اُمیکرون را افزایش می دهند.

این مطالعه هنوز مورد آنالیز همتایان این محققان قرار نگرفته و به طور مستقل به وسیله پژوهشگران دانشگاه آکسفورد صورت گرفته است. این پژوهش شامل 41 نفر بود که سه دوز واکس زوریا(واکسن آسترازنکا) دریافت نموده بودند.

پژوهشگران نمونه های خون گرفته شده از افراد آلوده به کووید 19 و افرادی را که با 2 دوز و یک تقویت کننده به عنوان دوز سوم واکسینه شده بودند را تجزیه و تحلیل کردند.

بعلاوه کسانی که ابتلا به سویه های متفاوت کووید 19 را گزارش نموده بودند نیز در این تحقیق حضور داشتند.

پژوهشگران سطوح آنتی بادی را در نمونه های خون افرادی که 2 دوز واکسن کووید 19 و نمونه هایی از افرادی که دوز سوم دریافت کردند را مورد مقایسه قرار دادند.

نتایج نشان داد که پس از تزریق دوز تقویت کننده سطح آنتی بادی علیه اُمیکرون بیشتر از مقدار آنتی بادی در افرادی بود که به کووید 19 آلوده شده و به طور طبیعی از آن بهبود یافته اند.

طبق این نتایج سطح خنثی سازی آنتی بادی ها پس از تزریق سومین دوز به شدت افزایش یافت.

نتایج این تحقیق بعلاوه نشان داد سرم هایی که یک ماه پس از دریافت واکسن تقویت کننده به عنوان دوز سوم از افراد به دست می آید، می تواند سویه اُمیکرون را یک ماه پس از تزریق دوز دوم در برابر سویه دلتا خنثی کند.

نتایج چندین مطالعه نشان داده که دوزهای تقویت کننده واکسن ها علیه سویه اُمیکرون کارایی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1963

به "چگونه واکسن آسترازنکا در برابر اُمیکرون مقاوم خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه واکسن آسترازنکا در برابر اُمیکرون مقاوم خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید