کود شیمیایی سولفار به همت محققان پارک علم و فناوری کرمان بومی سازی شد

به گزارش مجله بیزبینگ، دانش فنی کود شیمیایی سولفار با خلاقیت و انجام آزمایش ها و پژوهش های پیوسته توسط محققان پارک علم و فناوری کرمان و اعضای هیات علمی دانشگاه، ولی عصر(عج) رفسنجان بومی سازی شد.

کود شیمیایی سولفار به همت محققان پارک علم و فناوری کرمان بومی سازی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علی علیزاده عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: پس از چندین سال کار تحقیقاتی توسط تیم تحقیق و توسعه شرکت کیا سم کارمانیا از واحد های مستقر در پارک علم و فناوری کرمان پیروز به بومی سازی دانش فنی کود سولفار یکی از کود های پر مصرف، وارداتی و با اهمیت در کشاورزی شد.

علیزاده گفت: یکی از چالش های اساسی کشاورزان اصلاح خاک های آهکی (وجود کربنات ها و بیکربنات در خاک های کشاورزی ایران)، اصلاح شوری خاک (سدیمی)، تنظیم اسیدیته خاک، تقویت عناصر خاک، ازبین بردن لایه سخت در خاک (هاردپن) و برطرف نمودن مشکل عمده آب و خاک کشاورزی می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اضافه کرد: این کود باتوجه به اینکه دارای مقادیر قابل توجهی از گوگرد، نیتروژن و پتاسیم است به خوبی می تواند این نقیصه را برطرف کند و جایگزین مناسبی به جای اسید سولفوریک که خطرات خواسته و ناخواسته زیادی دارد می باشد.

وی در تشریح شاخصه های مهم این محصول بیان داشت: این محصول درگروه کود های ماکرو پرمصرف، قابلیت استفاده در تمامی محصولات کشاورزی، جایگزین بسیار مناسب به جای برخی از کود های کشاورزی، کاملاً اسیدی (کاهش شوری و افزایش کیفیت خاک)، فرمولاسیون به صورت پودر و کاربری آسان، مناسب استفاده در انواع کشت ها، حلالیت بالا و قابلیت تنوع تولید به صورت مولکول واحد است.

علیزاده در سرانجام تاکید کرد: از مزیت های برتری این محصول نسبت به نمونه خارجی، کاملاً اسیدی و مناسب خاک های کشاورزی ایران و قیمت تمام شده بسیار پایین است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 757

به "کود شیمیایی سولفار به همت محققان پارک علم و فناوری کرمان بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کود شیمیایی سولفار به همت محققان پارک علم و فناوری کرمان بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید