10 راه محافظت از خانه در زمستان

به گزارش مجله بیزبینگ، ایرنا زندگی: اگر می خواهید خانه خود را در زمستان ایمن نگه دارید، قبل از آغاز فصل و ریزش برف، همه چیز را آنالیز کنید و مسائل موجود در خانه را تعمیر کنید. این راه های ساده از هزینه های غیرضروری بعدی جلوگیری می نماید و در عین حال به جیب شما هم یاری می نماید.

10 راه محافظت از خانه در زمستان

روز ها کوتاه می گردد، دما پایین می آید و قبل از آنکه بدانیم، زمستان اینجا خواهد بود. بسیاری از خانه ها در این فصل صدمه هایی می خورند. اگر می خواهید خانه خود را در زمستان ایمن نگه دارید، قبل از آغاز فصل و ریزش برف، همه چیز را آنالیز کنید و مسائل موجود در خانه را تعمیر کنید.

1. شکاف اطراف پنجره یا در را پر کنید

شکاف های کوچک درب و پنجره ممکن است به نظر چیز خاصی نباشند، اما در زمستان که هوای گرم در خانه در حال گردش است، می تواند گرمای خانه را تا میزان قابل توجهی کم کند و انرژی را اتلاف کند.

2. راه آب گیر ها را باز کنید

همین که آب از بنای شما تخلیه نگردد به سادگی باعث نشت به خانه و ایجاد مشکل می گردد. در بسیاری از خانه ها، راستا های آب رو وجود دارد که اگر با برگ یا پر پرندگان و یا هر چیز مزاحمی پر شده باشد، می تواند مسائل جدی به بار آورد. بهتر است قبل از زمستان تمام راستا های آب رو را چک کنید.

3. لوله ها را عایق کنید

لوله های خانه، در محوطه باز و پارکینگ ها، اگر عایق شوند از اتلاف گرما جلوگیری می نمایند. عایق کاری به سادگی جلوی یخ زدگی، ترک خوردگی و ترکیدن لوله ها را می گیرد.

4. خطوط آب در فضای بیرون از خانه را تخلیه کنید

اگر شیر آبی بیرون از خانه دارید، جریان آب آن را ببندید و آب را از خطوط آب خارج از منزل تخلیه کنید. آب داخل کولر ها هم همینطورهستند. آب داخل کولر ها را تخلیه کنید تا در زمستان یخ نزنند. زمانی که آب این لوازم تخلیه نشده باشند، احتمال ترکیدگی آن ها زیاد است و روی دستتان خرج می گذارد.

5. سیستم گرمایشی خودتان را سرویس کنید

حتما سیستم گرمایشی خانه خودتان را آنالیز کنید. شومینه یا شوفاژ یا هر سیستمی که وجود دارد را توسط یک متخصص چک کنید تا از هزینه های بیشتر جلوگیری کنید.

گاهی اوقات در بخاری ها نشتی هایی وجود دارد که خطرات جانی هم به همراه دارد. همچنین در شومینه ها مسدود شدن، ترک خوردگی و نشت دودکش باعث ایجاد خطراتی برای جان شما می گردد. از سلامت و ایمن بودن وسیله های گرمایشی خودتان مطمئن شوید.

6. سقف خانه خودتان را آنالیز کنید

عایق سقف و هرگونه شکافی را آنالیز کنید. هرگونه آسیب باعث می گردد آب و یخ به داخل خانه شما بیاید. چک کردن و تعمیر سقف برای خانه های شخصی و طبقات آخر آپارتمان ها لازم است.

7. شاخه های مرده درخت را کوتاه کنید

اگر در خانه شما درخت هایی هستند که مخصوصا تا پشت بام کشیده شده اند، شاخه های اضافی و بلند آن را هرس کنید. زمانی که برف می آید و شاخه ها سنگین می شوند، این شاخه های سنگین از برف می توانند به خانه شما آسیب برسانند.

8. کولر های نصب شده روی پنجره را جدا کنید

اگرچه واضح است که روی پنجره نباید کولر نصب گردد، اما هنوز در بعضی از خانه ها کولر روی پنجره وجود دارد. کولر روی پنجره باعث می گردد هوای گرم خانه هدر برود و زمانی که به علت برف سنگین می شوند، امکان دارد آسیب هایی را برای خانه ایجاد نمایند.

9. حتی اگر بیرون از خانه هستید، گرمایش را کاملا خاموش نکنید

در فصل زمستان گرما را کاملا خاموش نکنید. این کار می تواند لوله های شما را در معرض یخ زدگی و ترکیدن قرار دهد و هزینه های زیادی را روی دست شما بگذارد.

10. لوازم لازم برای زمستان را تهیه کنید

اگر در مناطق پر برف زندگی می کنید و یا حتی اگر به سالم ماندن خانه خودتان در مناطقی مانند تهران اهمیت می دهید، پارویی برای جمع کردن برف از روی پشت بام تهیه کنید. این کار تاثیر زیادی در سالم ماندن سقف خانه شما خواهد داشت.

منبع: bestlife

منبع: برترین ها
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 557

به "10 راه محافظت از خانه در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راه محافظت از خانه در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید