2 محصول آزمایشگاهی و پزشکی ایران ساخت شد

به گزارش مجله بیزبینگ، تست الایزا (ELISA test) روشی عمومی در بیوشیمی غربالگری است، این تست یک آزمایش استاندارد برای کشف ویروس در خون است و استانداردی جهانی برای استفاده در بیمارستان ها٬ بانک خون و سازمان های انتقال خون است.

2 محصول آزمایشگاهی و پزشکی ایران ساخت شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کیت های سنجش الایزا (ELISA) به صورت گسترده و با ارزبری بالا همچنان وارد کشور می گردد، با این حال یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانسته با بکارگیری توان و فناوری روز جهان به دانش فراوری این کیت ها دست یابد و تا حدودی از میزان وابستگی کشور به بیگانگان را بکاهد.

علیرضا روزبهانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان توضیح داد: محققان این شرکت تا به امروز توانسته اند حدود 16 محصول مختلف را فراوری و روانه بازار نمایند همچنین 2 محصول جدید را فراوری و اکنون در انتظار کسب مجوزهای لازم توسط وزارت بهداشت برای فراوری انبوه و عرضه به بازار است.

وی گفت: این شرکت در زمینه فراوری کیت های تشخیص طبی فعالیت می نماید با گذشت 5 سال از فعالیت رسمی خود، توانسته 18 نوع محصول از نوع کیت های الایزا (ELISA) را فراوری و بازار عرضه می نماید.

این فعال فناور درباره یکی از محصولات فراوریی این شرکت گفت: با توجه به این که کمبود ویتامین D در افراد جامعه ایران به تعداد زیادی وجود دارد این شرکت با تشخیص این احتیاج کوشش خود را به کار گرفت و توانست به فراوری کیت سنجش ویتامین D دست یابد و بخش زیادی از احتیاج جامعه پزشکی را رفع سازد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ادامه داد: پیشتر این کیت ها از خارج تهیه و به کشور وارد می شد و در پی آن مبالغ زیادی ارز از کشور خارج می شد که خوشبختانه با فراوری این محصولات توسط این شرکت و چند شرکت داخلی دیگر کشور از واردات گسترده آن بی احتیاج شده است.

روزبهانی درباره 2 محصول جدید شرکت که اخیرا فراوری شده است گفت: کیت سنجش ویتامین B 12 و کیت سنجش آنتی ژن AMH ، 2محصول جدید این شرکت تا پیش از انتها سال به فراوری انبوه و روانه بازار خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد: این شرکت توانسته بعضی محصولات خود را به کشور جمهوری آذربایجان صادر کند.

این فعال فناور درباره رقبای خارجی که در زمینه فراوری این محصولات فعالیت دارند گفت: در زمینه فراوری کیت الایزا (ELISA) در منطقه رقیب جدی وجود ندارد و بیشتر فراورینمایندگان مطرح جهان از کشورهایی اروپایی و آمریکا هستند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره کیفیت کیت های فراوریی این شرکت گفت: محصولات فراوریی شرکت پیشگامان سنجش ایساتیس با نمونه مشابه خارجی برابری می نماید و در بعضی موارد حتی از آنها نیز بهتر است.

روزبهانی درباره میزان اشتغال زایی انجام شده در این شرکت گفت: در این مجموعه برای40 دانش آموخته دانشگاهی در رشته های علوم آزمایشگاهی، ویروس شناسی، ایمنی شناسی و رشته های مرتبط اشتغالزایی شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 664

به "2 محصول آزمایشگاهی و پزشکی ایران ساخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 محصول آزمایشگاهی و پزشکی ایران ساخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید