3.5 میلیون دلار فرش دستباف به چین صادر شد

به گزارش مجله بیزبینگ، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی همدان از صادرات 3.5 میلیون دلار فرش دستباف به چین اطلاع داد و گفت: قانون معافیت مالیاتی صادرات به طور کامل توسط امور مالیاتی همدان اجرایی گردد.

3.5 میلیون دلار فرش دستباف به چین صادر شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین پاییز 99 از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از همدان، حمیدرضا بطحایی بعدازظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان همدان گفت: صادرات به سبب نبود حمایت دولتی در سالهای گذشته زمین گیر شده بود که احیا و رونق آن نیازمند زمان و حمایت جدی است.

وی با اشاره به اینکه گمرک استان همدان زمینه را برای صادرات فراهم نموده و مسئله ای در گمرک همدان برای انجام صادرات نیست، عنوان نمود: مشوقهای صادراتی و بسته های حمایتی سبب رونق صادرات می گردد که امیدواریم به طور کامل اجرایی گردد.

بطحایی با بیان اینکه بازار آمریکا مسائل خاصی در زمینه فرش دارد که توجیه صادرات را کاهش می دهد، گفت: در ماه های اخیر مذاکراتی را با طرفهای چینی در زمینه صادرات فرش داشتیم که خوشبختانه نتایج مطلوبی را در پی داشته است.

وی با اعلام اینکه تا به امروز سه میلیون و 500 هزار دلار فرش دستباف همدان به کشور چین صادر شده است، گفت: زمانی چین کشور فراوریکننده فرش دستباف بود ولی در حال حاضر به بازار بزرگ مصرف کننده تبدیل شده و یکی از بازارهای پرسود فرش محسوب می گردد.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان اعلام کرد: صادرات از مالیات معاف است ولی متاسفانه این امر سوی امور مالیاتی اجرایی نشده و برای صادرات مالیات وضع می نماید که همین امر مانعی بر سر راه صادرات محسوب می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی از گمرک همدان 36 درصد افزایش یافته است، اعلام کرد: به سبب هماهنگی با تشکلهای صادراتی امیدواریم فرایند رشد صادرات استان همدان شتاب پیدا کند.

منصور رضوانی جلال با بیان اینکه برای تدوام فراوری از نظر کمی و کیفی راهی حز ارتقا و افزایش صادرات وجود ندارد، گفت: در بخش کشاورزی صادرات مدنظر است چون توسعه و ادامه فراوری در گرو صادرات است.

وی با اعلام اینکه زمینه استفاده صادرکنندگان محصولات کشاورزی از بسته های حمایتی و مشوقهای صادراتی فراهم می گردد، توضیح داد: بیش از 10 محصول با قابلیت صادرات در استان همدان شناسایی شده که در حال آماده سازی زیرساختهای صادراتی آنها هستیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 737

به "3.5 میلیون دلار فرش دستباف به چین صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3.5 میلیون دلار فرش دستباف به چین صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید