39 طرح مرتبط با زیست بوم نوآوری اقتصاد دیجیتال حمایت شد

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اهمیت هوشمندسازی های دیجیتال در شاخه های مختلف علمی سبب شده تا حمایت های گسترده ای از طرح های این حوزه به عمل آید.

39 طرح مرتبط با زیست بوم نوآوری اقتصاد دیجیتال حمایت شد

قطار نوآوری، بی وقفه در حال حرکت است و هر لحظه بر شتاب آن افزوده می شود. خدمات فراوان و تسهیل گری های این چرخه سبب شده تا تمامی کشورهای جهان در تلاش باشند تا زیرساخت های گوناگون خود را در یک همگرایی محض با این زیست بوم همراه کنند.

به دلیل ضرورت توسعه زیست بوم نوآوری، ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته، از 39 طرح این حوزه، حمایت به عمل آورده و در سال جاری نیز این فرایند حمایتی ادامه خواهد یافت.

یکی از مهم ترین موضوعات، برنامه نسل سوم دیجیتال در حوزه صنعت و معدن بوده که حمایت لازم از 2 طرح در این حوزه به عمل آمده است.

از دیگر برنامه های مهم این حوزه، می توان به حوزه آموزش دیجیتال اشاره کرد که 21 طرح مختلف را در بر می گیرد. در این بخش، طرح حمایت از توسعه رویکردهای نوین آموزش و یادگیری با مشارکت 49 طرح و تائید 16 طرح در فراخوان، به مرحله اجرایی رسیده است.

در خصوص برنامه نسل سوم دیجیتال در حوزه کشاورزی و دام پروری هوشمند نیز 2 طرح به اجرا رسیده که به عنوان طرح مصوب و ابلاغی در برنامه متوازن سال 1400 قرار گرفت.

برنامه نسل سوم دیجیتال در حوزه حمل ونقل هوشمند و لجستیک نیز با اجرای 4 طرح عملیاتی شده که این طرح ها در فراخوان، ارزیابی شده و مورد تائید نهایی قرار گرفته اند.

همچنین برنامه نسل سوم دیجیتال در حوزه سلامت دیجیتال نیز شامل 10 طرح می شود. حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق حوزه سلامت دیجیتال با مشارکت 37 طرح و برگزیده شدن 6 طرح در مرحله مالی، به اجرا رسیده است..

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2075

به "39 طرح مرتبط با زیست بوم نوآوری اقتصاد دیجیتال حمایت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "39 طرح مرتبط با زیست بوم نوآوری اقتصاد دیجیتال حمایت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید