6 جای ارزان جهان برای زندگی در سال 2018

به گزارش مجله بیزبینگ، شهرهای ارزان دنیا برای زندگی

هر کسی ممکن است به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت بگیرد برای ادامه تحصیل، برای زندگی و… فرقی ندارد در هر صورت مهاجرت پدیده ای است که منحصر به یک کشور خاص نیست و در همه جای دنیا اتفاق می افتد. گاهی هم ممکن است از آن دسته افرادی باشید که همیشه رویای زندگی کردن در یک شهر دوم را داشته اید و احساس کرده اید که با یک سفر گردشگری و توریستی چند روزه راضی نمی شوید. در هر حال ما 6 تا از مکان ها و شهرهای ارزان دنیا برای زندگی را در سال 2018 به شما معرفی کرده ایم. به همراه خبرنگاران نگاهی به آن ها می اندازیم.

6 جای ارزان جهان برای زندگی در سال 2018

بالی| شهرهای مقرون به صرفه دنیا برای زندگی

طبق اعداد و آمار و ارقامی که در دست است، هزینه اجاره ماهیانه یک اقامتگاه یک اتاق خوابه در بالی 150 دلار است. البته شاید انتظار داشتید که از این هم مقرون به صرفه تر باشد ولی باید گفت که اگر بخواهید یک حساب سر انگشتی کنید می بینید که از بسیاری از شهرهای دنیا مقرون به صرفه تر است. در ضمنً این تازه هزینه اقامت است، خرید لوازم خانه در این شهر هم بسیار مقرون به صرفه است و علاوه بر این، هزینه خورد و خوراک خرید مواد غذایی هم بسیار مقرون به صرفه است. بالی جزیره ای بی نهایت زیبا در اندونزی و یکی از زیباترین جزایر دنیا هم هست.

مکزیکوسیتی| شهرهای مقرون به صرفه دنیا برای زندگی

کشور مکزیک را می توان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای دنیا دانست، کشوری با فرهنگ جالب که چند شهر خوب را هم در خود جا داده است. اگر دوست داشته باشید تا در شهر مکزیکوسیتی اقامت داشته باشید و در آن جا خانه ای اجازه کنید، هزینه ماهیانه آن 650 دلار خواهد بود و اینکه این اندازه در گران ترین منطقه ها شهر مکزیکو است و در منطقه ها دیگر قیمت های بسیار پایین تر خواهد بود.

هزینه اجاره ماهیانه در سن میگوئل، ماهی 750 دلار است.

پرتغال| شهرهای مقرون به صرفه دنیا برای زندگی

بیایید با هم صادق باشیم، اگر نه همه ما اما شاید بسیاری از ما همیشه یک شهر را به عنوان مقصد دوم در ذهنمان داشته ایم. در حال حاضر پرتغال یکی از بهترین جاهای دنیا است و اصلی ترین دلیلی که برای این حرف داریم هم مقرون به صرفه بودن و مقرون به صرفه بودن این کشور است مخصوصا وقتی که آن را با خیلی دیگر از کشورهای اروپایی مقایسه می کنیم مثلا جایی مثل پاریس. مرکز پرتغال یعنی شهر لیسبون جای فوق العاده ای پر ازجاذبه های جورواجور است. طبق این اعداد و ارقام، هزینه اجاره یک اقامتگاه یک اتاق خوابه در این شهر کمتر از 500 دلار است! اگر واقعا به زندگی در یک جای دیگر فکر می کنید، پرتغال را هم در پس زمینه ذهنتان داشته باشید.

مراکش| شهرهای مقرون به صرفه دنیا برای زندگی

فکر می کنید سفر به مراکش و اقامت در این کشور تا چه اندازه ای می تواند هیجان انگیز باشد؟ این کشور به اندازه ای هیجان انگیز است که حسادت دیگران را برانگیزد؟ طبق آمارهایی که از مهاجران مراکش در سال 2016 در دست است، افرادی که این کشور را برای مهاجرت انتخاب کرده اند از هر لحاظی از زندگی در آن راضی و راضی هستند. اگر بخواهید در یکی از بهترین شهرهای این کشور مثل رباط اقامت کنید، هزینه ماهیانه اجاره یک اقامتگاه یک اتاق خوابه در آن حدود 380 دلار خواهد بود. علاوه بر این، هزینه غذا و خورد و خوراک هم در این شهر پایین است و دو نفر می توانند 3 وعده غذایی خوب با 25 دلار داشته باشند.

مراکش یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیا با جذابیت های زیاد است که حتی یک سفر توریستی چند روزه به آن، می تواند دیدتان را به دنیا عوض کند.

تایلند| شهرهای مقرون به صرفه دنیا برای زندگی

تایلند، یکی از زیباترین کشورهای دنیا که شهرهای و جزیره های بهشتی زیادی را در خود جا داده است، جاهای معروفی مثل پوکت، پاتایا، جزایر فی فی، بانکوک و… مرکز این کشور یعنی بانکوک هم که از خاص ترین شهرهای دنیاست. طبق آمارها، هزینه اقامت در شهر بانکوک حدود 500 دلار خواهد بود و همچنین می توانید بهترین و خوشمزه ترین غذاها را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه تهیه کنید.

مالزی| شهرهای مقرون به صرفه دنیا برای زندگی

مالزی از کشورهای آسیایی که از توریستی ترین کشورها دنیا هم هست و به خاطر دیدنی هایش طرفداران زیادی دارد. کیفیت زندگی در مالزی برای افرادی که بخواهند در سن بازنشستگی به آن جا بروند خوب است. زندگی در این کشور خیلی راحت می گذرد، شهرهای خوب مالزی کم نیستند با این حال کوالالامپور چیز دیگریست. مردم زندگی را در آن سخت نمی گیرند، سطح بهداشت در آن بالاست، بیشتر مردم شهر به زبان انگلیسی مسلط هستند و حتی دکترها به زبان انگلیسی حرف می زنند.

اگر بخواهید از بین کشورهای جنوب شرقی آسیا جایی به جز تایلند را انتخاب کنید پیشنهاد ما مالزی است، جایی که جدای از همه این ها ماجراجویی های زیادی هم می توان در آن داشت. هزینه اقامت در یک خانه 3 اتاق خوابه با 2 حمام و به وسعت 2195 فوت مربع که در فاصله 5 کیلومتری از جرج تاون قرار گرفته است حدود 700 دلار است.

آمار نشان داده که در سال های اخیر نرخ مهاجرت از جاهای مختلف دنیا به کوالالامپور بیشتر شده است، شهری پر انرژی که نه تنها موتور اقتصادی مالزی است بلکه یک مرکز فرهنگی، هنری و بین المللی و جایی عالی برای خرید هم هست. بک زوج می توانند به راحتی با ماهی 1400 دلار در این شهر زندگی کنند و این اندازه شامل همه هزینه ها است.

منبع: thezoereport.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2015

به "6 جای ارزان جهان برای زندگی در سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 جای ارزان جهان برای زندگی در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید