79 درصد منابع عمومی محقق شده است

به گزارش مجله بیزبینگ، تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان نمود که رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست امروز عملکرد منابع و مصارف (دریافت ها و پرداخت ها) قانون بودجه سال 1400 کل کشور را تشریح و جزئیاتی از فرایند تحقق منابع و هزینه ها را ذکر کرد.

79 درصد منابع عمومی محقق شده است

به گزارش خانه ملت، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: عملکرد منابع و مصارف (دریافت ها و پرداخت ها) قانون بودجه سال 1400 کل کشور در این جلسه با حضور میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونانش و کارشناسان دیوان محاسبات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: هزار و دویست و هفتاد و هفت هزار میلیارد تومان کل منابع عمومی قانون بودجه سال گذشته بود که از این مبلغ 79 درصد تحقق پیدا کرده است، یعنی 1004 هزار میلیارد تومان منابع عمومی در سال 1400 محقق شده است.

میرتاج الدینی تاکید کرد: یکی از منابع درآمدی بودجه، درآمدهای پایدار از جمله مالیات، عوارض گمرکی و واگذاری دارایی های سرمایه ای یعنی نفت، گاز و میعانات گازی و واگذاری دارایی های مالی و اوراق بود که در خصوص این درآمدها با افزایش روبرو بودیم. 528 هزار میلیارد تومان و به عبارتی 116 درصد درآمدهای پایدار تحقق پیدا کرده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اضافه نمود: درآمدها از محل واگذاری دارایی های سرمایه ای 200 هزار میلیارد تومان یعنی 51 درصد محقق شده و از محل واگذاری دارایی های مالی و اوراق نیز 276 هزار میلیارد تومان و به عبارتی 65 درصد محقق شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شرح داد: میرکاظمی در این نشست شرحاتی را نیز در خصوص موارد محقق نشده ارائه کرد که یکی از آنها عدم تحقق واگذاری سهام دولتی بود.

وی با بیان اینکه بودجه سال گذشته تنها در سقف اول محقق شده است، اظهار کرد: هزینه های جاری و عمومی کشور در موارد اجتناب ناپذیر پرداخت شده است، 176 هزار میلیارد تومان مصارف عمومی در سال 1400 بود که 136 هزار میلیارد تومان آن یعنی 77 درصد تا خاتمه سال در بخش عمرانی تحقق پیدا کرده است

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2079

به "79 درصد منابع عمومی محقق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "79 درصد منابع عمومی محقق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید