شروع واگذاری طرح فیبرنوری از هفته آینده، 20 میلیون پورت فیبرنوری تا خاتمه دولت سیزدهم آماده می گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شروع واگذاری طرح فیبرنوری از هفته آینده اطلاع داد و گفت: تا خاتمه دولت سیزدهم، امکان واگذاری 20 میلیون پورت فیبرنوری برای استفاده مردم و کسب و کار ها را فراهم می کنیم تا به واسطه آن اینترنت پرسرعت و با کیفیت در دسترس همه قرار بگیرد.

شروع واگذاری طرح فیبرنوری از هفته آینده، 20 میلیون پورت فیبرنوری تا خاتمه دولت سیزدهم آماده می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در مراسم افزودن لایه باند فرکانسی 2300 به 1800 سایت 4 G ایرانسل و افتتاح پروژه توسعه سایت سوییچینگ اصفهان این اپراتور، گفت: اپراتور ها برای توسعه اینترنت خود به تامین پهنای باندی احتیاج دارند و در پی آن هستند تا از این امکان برترین استفاده را ببرند. استفاده از محدوده فرکانسی باند 2 هزار و 300 نیز گامی در جهت توسعه اینترنت سیار است.

وی تاکید نمود: یکی از اقدامات مهمی که کار های تحقیقاتی و مطالعاتی آن از اواخر سال گذشته شروع شده و اکنون به مرحله اجرا رسیده است، توسعه محدوده فرکانسی اپراتور های سیار است. در اولین گام استفاده از ظرفیت باند فرکانسی 2 هزار و 300 دنبال شد و امروز شاهد این هستیم که شرکت ایرانسل به عنوان اپراتور، تجهیزات خود را برای استفاده از این باند فرکانسی نصب نموده است.

وزیر ارتباطات اعلام نمود: مجموعه کوشش هایی که به وسیله تمام اعضای خانواده بزرگ ارتباطات انجام می گردد، به افزایش رضایتمندی مردم در تمام کشور منجر خواهد شد تا تجربه کاربری آن ها در استفاده از خدمات بهبود یابد و لبخند روی لبان شان بنشیند.

زارع پور گفت: همکارانم در تمام اپراتورها، قدمی که ایرانسل برای توسعه شبکه خود برداشته را ببینند و آن ها نیز به سرعت به سمت بهره برداری از این محدوده فرکانسی حرکت نمایند.

وی با بیان این که ضروری است بقیه اپراتور ها نیز گام های اجرایی را با سرعت بیشتر بردارند، ادامه داد: اپراتور ایرانسل برنامه ای برای استفاده از این باند فرکانسی اظهار داشت، اما انتظار داریم این کار را با سرعت بیشتری جلو ببرند. امیدواریم این اپراتور برنامه ریزی کند تا ظرف 9 ماه آینده تمام سایت هایی که ضروری است برای استفاده از این باند فرکانسی، تجهیزات نصب گردد، را مجهز کند تا مردم نتیجه را ببیند.

شروع واگذاری طرح فیبرنوری از هفته آینده

زارع پور تاکید نمود: راه چاره دیگر برای بالا بردن تجربه کاربری در زمان استفاده از اینترنت، توسعه ارتباطات ثابت است که هفته آینده طرح بزرگ و ملی را شروع می کنیم و چند صد هزار پورت فیبرنوری را در شهر های مختلف به مردم تحویل می دهیم. این یک کار بزرگ است که احتیاج به زمان هشت ساله دارد، اما سعی داریم با همکاری همکارانم در وزارت ارتباطات تا سرانجام دولت سیزدهم 20 میلیون پورت فیبرنوری را آماده و واگذاری کنیم.

وزیر ارتباطات توضیح داد: شروع واگذاری طرح فیبرنوری در هفته آینده و به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) به این معنا نیست که در سراسر کشور این امکان فراهم می گردد؛ مردم باید کمی صبر نمایند تا با کار شبانه روزی، این پروژه ظرف مدت زمان سه سال و تا سرانجام دولت سیزدهم انجام گردد و امکان واگذاری فیبرنوری برای منازل و کسب و کار ها فراهم خواهد شد.

لازم به ذکر است خبر تصویب مصوبه 316 برای برگزاری مزایده واگذار فرکانس2300 در راستای افزایش ظرفیت فرکانسی اپراتور های موبایلی 6 اردیبهشت ماه اعلام و مقرر شد این فرکانس در اختیار اپراتور های همراه قرار بگیرد. افزایش تقاضای کاربران موبایلی پس از همه گیری کرونا، اپراتور های تلفن همراه را با مشکل فرکانسی روبرو نموده بود.

براساس مصوبه واگذاری فرکانس 2300 به اپراتور های همراه، رگولاتوری تنها 80 مگاهرتز از باند 2300 را به مزایده گذاشت تا اپراتور های موبایل هر کدام براساس احتیاج خود بخشی از این باند را به مدت 10 سال در اختیار داشته باشند.

در مصوبه رگولاتوری آمده است که این مزایده با هدف توسعه خدمات باندپهن در کشور و ارائه حداقل سرعت 100 مگابیت اینترنت پرسرعت انجام می گردد. در این مصوبه تاکید شده که تنها 3 اپراتور تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) می توانند در این مزایده شرکت نمایند. در نهایت 16 تیر ماه سال جاری مزایده واگذاری باند فرکانسی 2300 مگاهرتز برگزار گردید و حسین فلاح جوشقانی، رئیس سابق رگولاتوری اظهار داشت که پروانه استفاده از این باند فرکانسی برای همراه اول و ایرانسل صادر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2038

به "شروع واگذاری طرح فیبرنوری از هفته آینده، 20 میلیون پورت فیبرنوری تا خاتمه دولت سیزدهم آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع واگذاری طرح فیبرنوری از هفته آینده، 20 میلیون پورت فیبرنوری تا خاتمه دولت سیزدهم آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید