ارزش نهایی انتقال آب از دریای عمان به 3 استان شرقی

به گزارش مجله بیزبینگ، غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان، گامی برای توسعه مناطق شرقی کشور است، تاکید نمود ارزش نهایی پروژه انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرقی کشور به 2.5 میلیارد دلار می رسد.

ارزش نهایی انتقال آب از دریای عمان به 3 استان شرقی

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، خداداد غریب پور توضیح داد: این پروژه در سه فاز 250 میلیون متر مکعبی تعریف شده که در مجموع 750 میلیون متر معکب آب را به این مناطق منتقل خواهد نمود.

پروژه 1500 کیلومتری

وی طول کل جهت انتقال آب را 1500 کیلومتر اعلام و تاکید نمود: وزارت صنعت معدن و تجارت و ایمیدرو این پروژه را راهنمایی خواهند کرد تا زمینه ساز توسعه مناطق شرقی کشور گردد.

به گفته وی، همکاری های استانداری ها، سازمان های صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو نقش ویژه ای در پیشبرد این طرح ملی دارد.

وی با تاکید بر اینکه 60 درصد آب انتقالی به مصارف شرب خواهد رسید، اظهار کرد: سهم شرکت های معدنی و صنایع معدنی 20 درصد از سرمایه گذاری است و آماده حضور در مناطق شرقی کشور هستند.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اضافه کرد: شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خراسان، اپال پارسیان، توسعه صنایع فراگیر سناباد (وابسته به فولاد خوزستان) و فولاد شرق کاوه (که بیشترین سهم را در تامین سرمایه تقبل نموده است) اقدام به سرمایه گذاری این طرح به میزان تعهد شده خواهند کرد.

توسعه شرق در ادامه توسعه مناطق مرکزی

غریب پور با یادآوری اینکه بخش شرقی کشور نیز همچون بخش مرکزی ایران، با حضور این شرکت ها شاهد توسعه به ویژه در بخش معادن می گردد، اظهار کرد: مجموع اشتغالی که شرکت های سرمایه گذار در ناحیه معدنی سنگان (خراسان رضوی) ایجاد نموده اند به 7000 نفر رسیده است که این رقم در خاتمه امسال با افتتاح دو کارخانه جدید کنسانتره فولاد مبارکه و گندله سازی خوزستان، به مرز 9000 نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به نواحی مرکزی ایران، تاکید نمود: در سوی دیگر کشور شرکت های بزرگ، در گام نخست اقدام به انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان می نمایند که تا خاتمه امسال محقق می گردد و در فاز دیگر تا شهریور سال 99 این خط به شرکت چادرملو می رسد.

او تاکید نمود: تجربه چنین پروژه ای قطعا به اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرقی، یاری شایانی می نماید.

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره چشم انداز سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت معادن و صنایع معدنی گفت: ارزش کل طرح های زیربنایی این بخش به 11 میلیارد یورو می رسد و امروز آغازی بر اجرای یکی از بزرگترین طرح های ملی زیربنایی کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 505

به "ارزش نهایی انتقال آب از دریای عمان به 3 استان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش نهایی انتقال آب از دریای عمان به 3 استان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید