افزایش نرخ مشارکت مالی در هرمزگان

به گزارش مجله بیزبینگ، استان هرمزگان، خطه ای مملو از ظرفیت های قابل توجه در حوزه کشاورزی، صنعت، معدن، انرژی و دریا است.

افزایش نرخ مشارکت مالی در هرمزگان

وجود همین ظرفیت ها نیز موجب رشد مالی این استان و افزایش نرخ مشارکت مالی شده است. آمار حاکی از این است که نرخ مشارکت مالی هرمزگان هم اکنون 5 درصد بیشتر از میانگین کل کشور است.

  • نرخ مشارکت مالی کل کشور

به گزارش خبرنگاران، نرخ مشارکت مالی یکی از متغیرهای مهم ارزیابی جمعیت شاغل و بیکار است. این شاخص که در واقع مجموع جمعیت شاغل و بیکار یک جامعه را در برمی گیرد، پارسال درکل کشور، 40/5 درصد بود که نسبت به سال 1396 افزایش 0/4 درصد داشت. استاندار هرمزگان در نشست با اعضای هیات رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، گفت: افزایش نرخ مشارکت مالی در استان نشان دهنده افزایش سطح امید برای یافتن کار در این استان است و به تعبیری افزایش حجم ورود افراد جویای کار از مناطق مختلف به این استان.

  • ظرفیت های فراوری و اشتغال در استان

فریدون همتی توضیح داد: ظرفیت های بی نظیری برای ایجاد اشتغال و رونق فراوری در این استان وجود دارد دارد که اگر دولت و بخش خصوصی در کنار هم قرار گیرند اقدامات بزرگ مالی در این استان رقم خواهد خورد. وی ادامه داد: تمام کوشش های لازم برای تسهیل روند سرمایه گذاری در استان و صدور مجوزها اجرا شده است. همتی اعلام کرد: با توجه به حجم گسترده فعالیت های مالی و تجاری در این استان، اتاق بازرگانی استان باید در کشور سرآمد باشد و با شناخت ظرفیت های مالی و تجاری استان برنامه های مناسبی را در این حوزه ارائه دهد.

استاندار در ادامه گفت: استانداری نیز این برنامه ها را مورد حمایت قرار خواهد داد تا به نتیجه مطلوب برسد. به گفته وی، اتاق بازرگانی باید راستا فعالیت برای تمام فعالان حوزه مالی، بازرگانی و تجاری استان را تسهیل کند. همتی در بخش دیگری از صحبت های خود در این نشست، گفت: طی 2 سال اخیر در سراسر مناطق ساحلی استان، بنادر مختلف برای فعالیت های تجاری و بازرگانی فعال شده اند و هم اکنون شرایط برای تجارت کالا فراهم است.

  • آیین نامه تجارت کالای ملوانی

وی ابراز امیدواری کرد: آیین نامه تجارت کالای ملوانی می تواند گشایش بسیاری در فعال شدن بازارچه های ملوانی ایجاد کند. روان سازی مبادلات کالا به وسیله گمرکات و بنادر استان از جمله این اهداف این آیین نامه است. آبان سال 1396 اجرای آئین نامه تجارت کالای ملوانی به طور رسمی در هرمزگان شروع شد. استاندار هرمزگان در این باره گفته بود: از این پس با اجرای آئین نامه تجارت کالای ملوانی هیچ نهادی نمی تواند برای افرادی که قصد واردات کالا از این طریق را دارند ممانعت یا مزاحمت ایجاد کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 509

به "افزایش نرخ مشارکت مالی در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نرخ مشارکت مالی در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید