سال جاری با کمبود دارو روبرو نمی شویم

به گزارش مجله بیزبینگ، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان فعالیت این دانشگاه را فراتر از برنامه های وزارت بهداشت دانست.

سال جاری با کمبود دارو روبرو نمی شویم

به گزارش خبرنگاران، دکتر ایرج خدادادی چهارشنبه 4 اردیبهشت در جمع خبرنگاران، با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی تنها مجموعه ای است که صدها نوع خدمات را در یک زمان به مردم ارائه می دهد، گفت: کاهش بیماری های غیرواگیر در استان نتیجه فعالیت های شبانه روزی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در این حوزه است این درحالیست که هرسال نسبت به سال قبل با کاهش 10 درصدی بیماری های غیرواگیر در استان روبرو هستیم.

وی ارتقا سطح دانش و سواد سلامت مردم را در کاهش بیماری های غیر واگیر بسیار مؤثر دانست و اضافه کرد: مردم باید با توجه به استانداردهای مندرج در بسته بندی موادغذایی با آگاهی کامل موادغذایی مورد احتیاج خود را انتخاب نموده و در کاهش آمار بیماری های غیرواگیر به مسئولان یاری نمایند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با اشاره به مسائل دارویی ایجاد شده در برهه ای از زمان، عنوان کرد: سال گذشته به علت تحریم های اعمال شده برای مدت کوتاهی با کمبود دارو روبرو بودیم که خوشبختانه با تدابیر اجرا شده این مشکل برطرف شد، اما خوشبختانه در امسال به علت تمهیدات اجرا شده با کمبود دارو روبرو نخواهیم بود.

خدادادی در رابطه با یاری های ارسال شده این دانشگاه به استان های سیل زده نیز گفت: به زودی 5 هزار قوطی شیرخشک به علاوه هدایای دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا به استان های سیل زده ارسال خواهد شد.

وی با بیان این که متأسفانه تاکنون راه چاره قطعی و مناسبی برای برخورد با اختلاف قیمت داروها پیدا نشده است، عنوان کرد: اختلاف قیمت بر بسته و هنگام خرید بیماران همیشه جز مسائل ما بوده و هست البته باید توجه داشت مقدار کم اختلاف قیمت داروهایی که بدون نسخه به فروش می رسد، به علت حق فنی داروخانه بوده و ربطی به تخلف ندارد.

وی ادامه داد: در مجموع بیماران می توانند با شماره گیری سامانه 190 از اطلاعات دارویی بهره مند شوند و یا درصورت مشاهده هرگونه تخلف به مسئولان مربوطه گزارش دهند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان از یاری دارویی این دانشگاه به مبلغ 20 میلیارد تومان در سال گذشته اطلاع داد و اضافه کرد: مراجعان می توانند در صورت اختلاف قیمت در روی بسته بندی و هنگام خرید از مسئول داروخانه درخواست مشاهده فاکتور را نمایند.

خدادادی در رابطه با عطاری های فاقد مجوز نیز اعلام کرد: اعطای مجوز به عطاری ها منوط بر شرکت افراد متقاضی در جلسات و دوره های آموزشی است از این رو دیگر شاهد فعالیت عطاری های بدون مجوز در سال جدید نخواهیم بود؛ سال گذشته 35 نفر در این دوره ها شرکت کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 145

به "سال جاری با کمبود دارو روبرو نمی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری با کمبود دارو روبرو نمی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید