این عادات استخوان ها را ضعیف می نمایند!

به گزارش مجله بیزبینگ، افزایش سن تنها عامل بروز مسائل مفاصل نیست و عوامل بسیاری وجود دارد که تضعیف و بیماری های استخوانی را به همراه دارد.

این عادات استخوان ها را ضعیف می نمایند!

معمولا برای اینکه فردی استخوان های قوی داشته باشد و در سنین بالا دچار پوکی استخوان و درد مفصل، آرتروز و غیره نگردد توصیه به مصرف لبنیات، ورزش و مصرف کافی ویتامین D می کنیم. این مطلب در مجله اینترنتی دلتا به آنالیز عوامل مضر برای استخوان می پردازد.

استعمال سیگار و رادیکال های آسیب رسان

با استعمال سیگار رادیکال های آزاد در بافت بدن فراوری می گردد. رادیکال های آزاد فراوری شده نه تنها برای ریه ها مضر است بلکه به سلامت استخوان ها هم آسیب وارد می نمایند. مقدار تراکم استخوان در افرادی که دخانیات مصرف می نمایند، کمتر است.

کم تحرکی از عوامل مضر برای استخوان

افراد کم تحرک بیشتر در معرض تحلیل رفتن سریع استخوان ها قرار دارند. انقباضات عضلانی باعث استحکام استخوان ها می گردد. از این رو ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی برای برخورداری از استخوان های سالم بسیار مهم است.

مصرف مواد غذایی پرنمک

بین مصرف زیاد نمک و کاهش تراکم استخوان رابطه وجود دارد. با بالا رفتن مقدار مصرف سدیم، بدن کلسیم بیشتری به وسیله ادرار دفع می نماید. در حقیقت زنان ممکن است هر سال تنها با مصرف یک گرم سدیم بیشتر طی روز یک درصد از تراکم استخوان خود را از دست بدهند.

حضور نداشتن در فضاهای باز

ویتامین D برای حفظ استحکام استخوان ها حائز اهمیت است. کمبود این ویتامین موجب ضعیفی و شنمایندگی استخوان ها می گردد. یکی از روش های تامین ویتامین D مورد احتیاج بدن قرار گرفتن در معرض نور خورشید است بنابراین اگر فرد زمان کافی را در فضای باز سپری نکند، ممکن است با کمبود این ماده مغذی روبرو گردد.

مصرف بیش از حد مواد دارای پروتئین

رژیم غذایی غنی از گوشت و پروتئین ها برای استخوان ها ضرر دارد. در فرایند هضم مواد غذایی پروتئین های حیوانی اسیدهایی همانند اسید فسفریک، سولفوریک و غیره آزاد می نماید که PH بدن را تغییر می دهد. هرچه PH بدن اسیدی تر باشد، مواد معدنی بیشتری در استخوان ها از دست می رود.

پیشنهادهایی برای تقویت استخوان

  • مصرف غذاهای غنی شده
  • استفاده از مکمل کلسیم
  • مصرف مغزها و دانه ها
  • ورزش مداوم
پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب در 2 هفته چربی های شکم را بسوزانید! را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2240

به "این عادات استخوان ها را ضعیف می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این عادات استخوان ها را ضعیف می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید