تخصیص برق به واحد های صنعتی مدیریت گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج، یکی از مسائل بسیار مهم در کل کشور را بحث اقتصاد و معیشت مردم دانست و با بیان اینکه تورم ایجاد شده در کشور به دلیل عواملی ازجمله تحریم های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا شرایط معیشتی مردم را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: به دنبال اعمال محدودیت های ناشی از کرونا ضمن تضعیف روابط مالی مان با کشورهایی که مراودات تجاری داشتیم، تراز تجاری ما هم نسبت به قبل کمتر شد.

تخصیص برق به واحد های صنعتی مدیریت گردد

پرهام رضایی در هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز، اظهار کرد: سال گذشته با یاری و پیگیرهای استاندار، معاون هماهنگی امور مالی استان و مدیران دولتی مرتبط به مباحث مالی، البرز به رشد قابل ملاحظه ای در صادرات دست یافت.

او ادامه داد: سال گذشته هدف گذاری که برای رشد صادرات استان در سرانجام سال داشتیم خوشبختانه زودتر از موعد مقرر و در بهمن ماه 99 محقق شد.

رضایی با بیان اینکه در کنار پیشرفت های حاصل شده در مباحث مالی استان ازجمله گسترش سطح صادرات به یقین مسائلی هم وجود دارد، اضافه نمود: یکی از مسائل مهم در این راستا که باید به جد پیگیری گردد، موضوع قطعی برق واحدهای صنعتی است.

او توضیح داد: تأمین زیرساخت ها ازجمله برق رسانی و عدم وقفه در این فرآیند به عنوان خوراک اولیه بخش صنعت و فراوری مطرح است، اگر کار فراوری به درستی انجام نگردد به یقین مراودات تجاری ازجمله صادرات هم نخواهیم داشت.

رئیس اتاق کرج با این شرح که قطعی برق موجب دل آزردگی صنعتگران استان به ویژه مدیران صنایع اشتهارد شده است، گفت: این مسئله سبب از بین رفتن سرمایه کارخانه ها شده است، چون حجم بالایی از مواد اولیه خریداری شده به دلیل قطعی برق از بین رفته است.

او با اشاره به ماده 25 قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار گفت: بر اساس شرحات مفاد این ماده قانونی در زمان کمبود برق، گاز یا خدمات مخابرات واحدهای فراوریی و صنعتی نباید در معرض قطعی این خدمات قرار گیرند.

رضایی در ادامه بیان کرد: در بخش دیگری از این ماده قانونی هم ذکر شده است که اگر بنا به دلایلی ارائه خدمات در نواحی و شهرک های صنعتی از سوی نهادهای مربوطه قطع گردد باید برای جبران خسارت های وارده اقدام نمایند.

او در خصوص مراحل آماده سازی فاز نخست نمایشگاه بین المللی استان البرز که در عرصه 27 هکتاری روبروی فرودگاه بین المللی پیغام در حال احداث است، گفت: در حال حاضر با سرعت خوبی کارهای تکمیلی ساخت این مرحله از نمایشگاه در حال انجام است.

رئیس اتاق کرج ادامه داد: در خصوص تأمین بودجه ساخت نمایشگاه بین المللی استان مسائلی وجود داشت که بخشی با یاری های منظور شده از سوی دولت مرتفع شد.

او با اشاره به برنامه ریزی که برای راه اندازی مرحله نخست نمایشگاه بین المللی البرز در مردادماه امسال اجرا شده است، گفت: کارهای دیوار کشی و نصب سازه ها در حال انجام است، اما برای تأمین زیرساخت های سرمایشی و گرمایشی نمایشگاه احتیاج به بودجه است، امیدواریم که در این مورد بتوانیم از امکانات دولتی بهره برداری کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1730

به "تخصیص برق به واحد های صنعتی مدیریت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص برق به واحد های صنعتی مدیریت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید