خبرنگاران گلستان 19 هزار و 500 مترمربع فضای آموزشی مازاد دارد

به گزارش مجله بیزبینگ، گرگان - خبرنگاران - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت که در راستای اجرای قانون بهینه سازی فضای مازاد آموزشی حدود 19 هزار و 500 متر مربع فضای مازاد برای تغییر کاربری به فضای تجاری در استان شناسایی شد.

خبرنگاران گلستان 19 هزار و 500 مترمربع فضای آموزشی مازاد دارد

قدرت الله نظری پنجشنبه گفت: در مجموع 200 مراکز آموزشی در این بخش شناسایی شد که فقط 33 قطعه از این اماکن دارای سند بوده و قابلیت اجرای این قانون را دارند و تملک بقیه این مراکز آموزشی بصورت هبه، وقفی یا بدون سند است.

وی اضافه کرد: اگر همراهی دستگاه های بالادستی در مدیریت شهری محقق گردد امکان درآمد سالانه 360 میلیارد ریالی برای آموزش و پرورش استان فراهم می گردد و گلستان می تواند به استان های پیشتاز این بخش اضافه کرده گردد.

بر اساس بند (هـ) تبصره (9) قانون بودجه سال 96 و 97 به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده تا به منظور ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی و بهره برداری از آنها اقدام کند.

تغییر کاربری موضوع این بند به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان یا شهرستان و تصویب کمیسیون ماده (5) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران صورت می گیرد و از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، اخذ گواهی بهره برداری، احداث، تخریب و بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف است.

وی یادآور شد: عایدی دریافتی از اجرای این قانون بعنوان یک درآمد پایدار موجب افزایش کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی در گلستان خواهد شد.

نظری گفت : متاسفانه در برخی از شهرها به دلیل معافیت آموزش و پرورش در عوارض ناشی از تغییر کاربری همراهی و تساهل مطلوبی با مجموعه آموزش و پرورش صورت نمی گیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان به در پیش بودن هفته بزرگداشت معلم اشاره کرد و گفت: 368 معلم در سه دوره تحصیلی استان در این هفته بصورت ویدئو کنفرانس مورد تجلیل قرار می گیرند.

نظری اضافه کرد در سال تحصیلی آینده 10 هزار دانش آموز جدید الورود در استان خواهیم داشت که این تعداد به 400 درس کلاس درس و معلم نیاز دارند.

وی به دغدغه تامین معلم و نیروی آموزشی در استان اشاره کرد و گفت : با وجود اینکه در قالب جذب دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان ،استمرار خدمت بازنشستگان واجد شرایط ،سرباز معلم و دیگر روش ها، بخشی از این کمبود ها جبران می گردد اما باز هم برای سال تحصیلی جاری هزار و 400 معلم کم داریم.

نظری گفت : 370 هزار دانش آموز استان در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

گلستان 2 هزار و 550 مدرسه و 16 هزار کلاس درس دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1002

به "خبرنگاران گلستان 19 هزار و 500 مترمربع فضای آموزشی مازاد دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گلستان 19 هزار و 500 مترمربع فضای آموزشی مازاد دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید