لایحه بودجه 1400 اصلاح می گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، رئیس جمهور با بیان اینکه ارجاع لایحه بودجه به دولت خلاف قاعده مرسوم و آئین نامه بوده است، اعلام نمود: در اولین فرصت مصوبه جدید دولت درخصوص لایحه بودجه 1400 به مجلس ارائه خواهد شد.

لایحه بودجه 1400 اصلاح می گردد

حسن روحانی در نشست ستاد مالی دولت، گفت: از آنجا که دولت همیشه در کوشش برای تعامل و گفت وگو با سایر قوا برای انجام امور کشور بوده است و در عین حال با توجه به شرایط خاص کشور در آستانه بهره گیری از ثمرات مقاومت حداکثری ملت در جنگ تحمیلی مالی، نمی توان زمان و امور را صرف اختلاف و چالش ها کرد.

حسن روحانی، با بیان اینکه بعضی اقداماتی که در آنالیز و رد لایحه بودجه و ارجاع آن به دولت خلاف قاعده مرسوم و آئین نامه بوده است، گفت: در اولین فرصت مصوبه جدید دولت در مورد لایحه بودجه 1400 به مجلس ارائه خواهد شد.

روحانی اظهار داشت: در عین حال از فرصت باقی مانده برای گفت وگوهای سازنده با نمایندگان مجلس برای تنظیم اصلاحیه لایحه بودجه استفاده خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر این نکته که دولت کماکان معتقد است لایحه بودجه ارائه شده به مجلس منطبق بر اقتضائات مالی کشور بوده است، اضافه نمود: تأخیر در تصویب و جنجال بر سر موضوع مهمی چون لایحه بودجه، بی تردید اثرات منفی خود را بر اقتصاد کشور داشته و خواهد داشت و از مجلس محترم انتظار می رود، اصلاحیه دولت به دور از تنش و در آرامش مورد آنالیز قرار گیرد و در کوتاه ترین زمان به رأی گذاشته گردد.

رئیس جمهوری بارها گفته بود که بودجه سال 1400، راه را برای تحرک کشور در جهت پیشرفت و توسعه زیرساخت ها باز می نماید. اما درنهایت آن چنان که او می خواست نشد و کلیات بودجه 1400 توسط نمایندگان مجلس، 14 بهمن رد شد. طبق قانون، از زمان مذکور دولت 2 هفته فرصت دارد تا لایحه را اصلاح کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1505

به "لایحه بودجه 1400 اصلاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه بودجه 1400 اصلاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید