نخستین دانشجوی دکتری تخصصی علوم باغبانی واحد بجنورد فارغ التحصیل شد

به گزارش مجله بیزبینگ، نخستین دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی علوم باغبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد از رساله خود دفاع کرد.

نخستین دانشجوی دکتری تخصصی علوم باغبانی واحد بجنورد فارغ التحصیل شد

جهت دریافت خدمات طراحی لنداسکیپ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ندا اسمعیلی نژاد نخستین دانشجوی مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) مهندسی علوم باغبانی، گرایش فیزیولوژی و اصلاح گیاهان دارویی، ادویه ای و عطری صبح امروز از رساله دکتری تخصصی خود با عنوان ارزیابی تنوع ژنتیکی اکوتیپ های گیاه دارویی شنبلیله Trigonella monantha C. A. Meyk بانک ژن گیاهی ملی ایران بر اساس صفات مورفولوژیکی، فیتوشیمیایی و مولکولی، با نظارت استادان راهنما و استادان مشاوره دفاع کرد.

اسمعیلی نژاد در حاشیه برگزاری جلسه دفاعیه خود گفت: گیاه دارویی شنبلیله با نام علمی از گیاهان گل دار، نهان دانه، دولپه ای و جدا گلبرگ است که این گیاه در مزارع فراوری سبزی و در بیشتر نقاط کشور کشت شده و گیاهی یک ساله از تیره لگومینوزه است.

وی گفت: به منظور آنالیز تنوع ژنتیکی بر اساس صفات مورفولوژیکی، فیتوشیمیایی و مولکولی و نیز مشخص ارتباط بین صفات، 40 اکوتیپ وحشی گونه جمع آوری شده از نقاط مختلف کشور ایران در قالب طرح بلوک های کامل تصادفی با سه تکرار ارزیابی شد.

دانش آموخته دکتری مهندسی علوم باغبانی، گرایش فیزیولوژی و اصلاح گیاهان دارویی اضافه کرد: به پزشکان طب سنتی برای ساخت دارو های ترکیبی از دو گونه زراعی و وحشی این گیاه برای درمان بیماران دیابتی با تأثیرگذاری بیشتر پیشنهاد می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 709

به "نخستین دانشجوی دکتری تخصصی علوم باغبانی واحد بجنورد فارغ التحصیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین دانشجوی دکتری تخصصی علوم باغبانی واحد بجنورد فارغ التحصیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید